На 8 август сутринта, малко след потеглянето си от гара Пловдив, електромотрисен пътнически влак, пътуващ от Пловдив за Асеновград, е претърпял инцидент. Няма пострадали пътници и служители на железницата. Не са нанесени щети и върху електрическата мотриса. Това уточняват от БДЖ след изнесена информация в медиите.

След преминаване през железопътна стрелка в района на гара Пловдив разпределителна, електромотрисният влак е навлязъл в индустриалния клон на Комбината за цветни метали. В началото на тази индустриална железопътна линия е разположена т. нар. "вагоноизхвъргачка" - устройство, което автоматично спира движението на влакова композиция, която е влязла неправилно в индустриалния клон. При спирането на електрическата мотриса само една колоос (две колела) от общо 16 колооси на композицията (32 колела) са излезли извън релсите.

По първоначална информация причината за инцидента е субективна грешка.
До изясняване на всички обстоятелства по случая локомотивната бригада, обслужвала пътническия влак, е отстранена от работа.

За последния месец това е петата авария в БДЖ.

На 8 август товарна композиция дерайлира в тунел край Буново при излизане на влака от тунел. Дерайлираха седем вагона от двайсет в композицията.
Шест от дерайлиралите вагони са били натоварени с алуминиеви отливки, а седмият е цистерна, превозваща дизелово гориво.

На 28.07 влакова композиция на "Лукойл Нефтохим", превозваща бензин и евродизел, излезе от релсите, при което две от общо 15-те цистерни се преобърнаха.
Районът беше отцепен, а електрозахранването на гарата бе прекъснато заради противопожарни мерки.
Единият от преобърналите се вагони е превозвал 60 тона евродизел, другият - 60 тона бензин А92. Беше установен разлив на около 10 литра евродизел.
На 27 юли провисване на контактна мрежа в участъка Димитровград Север - Меричлери доведе до запалване на кабели в кабината на машиниста на дизелова мотриса. Машинистите на мотрисата са успели да потушат запалването с пожарогасители.
Същия ден паднал далекопровод върху контактната мрежа спря движението на влаковете между гарите Своге и Бов, в района на Искърското дефиле.