Гръцкият производител на млечни продукти „Vivartia" се е съгласила да закупи водещият производител в млечния бранш у нас „Обединена млечна компания", става ясно от съобщение на българската фондова борса, предаде Money.bg.

Предстоящата покупка е част от програмата за експанзия на гръцката компания в съседните на нея страни, съобщиха от „Vivartia".

„Vivartia" ще платят на гръцката инвестиционна компания „Global Finance", която в момента е собственик на „Обединена млечна компания" сумата от 18.7 млн. евро за 99.99 % от капитала на българската фирма.

От "Vivartia" заявиха, че планират да продължат да развиват българския млечен пазар, като разработват и предлагат нови продукти, както и да вложат допълнителни инвестиции в българската компания.

Споразумението предстои да бъде одобрено от регулаторния орган у нас - Комисията за защита на конкуренцията.

През 2006 г. „Обединена млечна компания" отчете продажби в размер на 17.5 млн. евро и нетна печалба на стойност 1 млн. евро.

„Обединена млечна компания" е сред водещите компании в млекопреработвателния бранш у нас с дългогодишен опит в родното производство на кисело и прясно мляко и българско сирене. Тя е най-голямата българска млечна компания, която като цяло развива млечния бизнес и подпомага всички други пряко и косвено свързани браншове - млекосъбиране, традиционна и модерна търговия.

В дружеството са инвестирани над 16 млн. лева за пълна реновация с най-модерните технологии и изключителни хигиенни условия. Внедрени са и се прилагат световните системи за управление и гарантиране на качеството в хранително-вкусовата промишленост: HACCP & GMP.

На вътрешния пазар компанията произвежда популярните български млечни марки „Верея", „Фибела", „Виталакт", „Русалка", и „Ханско". На международните пазари „Обединена млечна компания" е една от големите износителки на българско овче и краве сирене за Русия, САЩ, Ливан и т.н.

"Vivartia" притежава и произвежда марките Delta, 7 Days, Goody's и Flocafe.