
Предстоящата покупка е част от програмата за експанзия на гръцката компания в съседните на нея страни, съобщиха от „Vivartia".
„Vivartia" ще платят на гръцката инвестиционна компания „Global Finance", която в момента е собственик на „Обединена млечна компания" сумата от 18.7 млн. евро за 99.99 % от капитала на българската фирма.
От "Vivartia" заявиха, че планират да продължат да развиват българския млечен пазар, като разработват и предлагат нови продукти, както и да вложат допълнителни инвестиции в българската компания.
Споразумението предстои да бъде одобрено от регулаторния орган у нас - Комисията за защита на конкуренцията.
През 2006 г. „Обединена млечна компания" отчете продажби в размер на 17.5 млн. евро и нетна печалба на стойност 1 млн. евро.
„Обединена млечна компания" е сред водещите компании в млекопреработвателния бранш у нас с дългогодишен опит в родното производство на кисело и прясно мляко и българско сирене. Тя е най-голямата българска млечна компания, която като цяло развива млечния бизнес и подпомага всички други пряко и косвено свързани браншове - млекосъбиране, традиционна и модерна търговия.
В дружеството са инвестирани над 16 млн. лева за пълна реновация с най-модерните технологии и изключителни хигиенни условия. Внедрени са и се прилагат световните системи за управление и гарантиране на качеството в хранително-вкусовата промишленост: HACCP & GMP.
На вътрешния пазар компанията произвежда популярните български млечни марки „Верея", „Фибела", „Виталакт", „Русалка", и „Ханско". На международните пазари „Обединена млечна компания" е една от големите износителки на българско овче и краве сирене за Русия, САЩ, Ливан и т.н.
"Vivartia" притежава и произвежда марките Delta, 7 Days, Goody's и Flocafe.
BAI IVAN
на 11.04.2007 в 16:04:19 #3Рошко
на 11.04.2007 в 15:18:01 #2http://www.bnap.org/?p=89
иванчо
на 11.04.2007 в 15:17:27 #1