Три месеца след първата „визитация" на железопътното депо Подуяне, където се ремонтират електрическите локомотиви на БДЖ, новата обиколка на ръководството на компанията и журналистите установи, че има подобрение на условията на труд.
Припомняме, в началото на август ръководството на БДЖ покани журналистите да видят в какво състояние е депото. Тогава проверката установи пълен безпорядък в цеховете на депото, скрап, и разпилени резервни части по пода на ремонтните помещения, както и други опасни предмети.
През последите 3 месеца са ремонтирани 2 крана в подуянското депо, което позволи да бъде намален вътрешнозаводският транспорт, а от там и времето за изпълнение на поставените ремонтни задачи. Това заяви ръководителят на Локомотивно депо - София Стефан Деянов.
Той подчерта, че след разчистването на локомотивното депо са отделени няколко тона скрап, които предстои да бъдат продадени. В тази връзка председателят на съвета на директорите на Холдинг БДЖ Владимир Владимиров, заяви че до края на годината очаква приходите от продажба на скрап и стари вагони да нараснат с още 7 млн. лв.
Подуяне е създадено във връзка с доставката на първите електрически локомотиви в България през 1961 г, припомни Деянов при влизане на журналистите в халетата. Тогава е било най-модерното депо като цялата му площ е била 120 дка, а в момента са останали 50 дка.
В Депо Подуяне целият персонал е 200 души, като на смяна са по 50 - 60 до 100 души. Помолен да коментира предстоящите съкращения, той каза, че такива ще се извършат. Целият състав на Локомотивно депо - София в чийто състав, освен Депо Подуяне влизат и Депо София и Депо Мездра като цяло е 1300 души. Планираните съкращения ще бъдат в рамките на 200 души, увери Деянов.
Той посочи че в бъдеще предстои окрупняване на депата за ремонт на локомотиви, като най-вероятно ще останат тези в Подуяне и Горна Оряховица. Според Деянов Депо София, което е в района на Сточна гара, е идеално място да бъде изграден политехнически музей, който в момента търси подходящи помещения.
Запитан дали халетата са готови да посрещнат ниските температури през зимата, Деянов посочи, че депото има готовност за това, като всеки зимен месец се разходват по 30 т. котлено гориво за отопление на помещенията. В другите депа има изградени газови връзки, като там отоплението е значително по-евтино.
Главният изпълнителен директор на компанията Йордан Недев, който се включи по-късно в обиколката, поиска чрез медиите да се извини за вчерашните си думи, когато нарече компанията БДЖ боклук.
Междувременно стана ясно, че 60 служители на БДЖ вече са се възползвали от предложението на ръководството на холдинга и са се съгласили да бъдат съкратени като получат по шест брутни заплати накуп.