Срещу словашката авиокомпания Sky Europe е открито производство по несъстоятелност, вследствие на което с Решение на Съда в Братислава от 14 юли 2009 г. е разрешено преструктурирането на компанията.

Това е официалната информация, с която разполага Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", съобщават от Министерство на транспорта.

Словашките авиационни власти са отнели постоянния лиценз на авиокомпанията и са го заменили с временен лиценз, докато трае преструктурирането.
Временният лиценз също дава право за извършване на въздушни превози, но при засилен режим на контрол.

В българската дирекция не е постъпвало уведомление за окончателно прекратяване на дейността на авиокомпанията, което би било придружено от отнемане и на временния лиценз.

Затова отмяната на полети на Sky Europe и правата на пътниците в тези случаи попадат в обхвата на общия регламент, който установява правилата за обезщетяване и съдействие на пътници в случаи на отказан достъп на борда и анулиране или продължително закъснение на полети.

От министерството напомнят правата на закупилите билети от Sky Europe:

  • При анулиране на полет авиокомпанията трябва: да възстанови стойността на билета или да осигури алтернативен маршрут, да предостави за своя сметка храни и напитки, настаняване в хотел, ако е необходимо, телефонни разговори или съобщения по телекс, факс или по електронната поща.
  • Ако авиокомпанията не е информирала своевременно за отмяната на полета, пътникът има право и на обезщетение.

Пътници, които не са получили тези права, могат да подадат жалби до авиокомпанията адрес: Ivanska cesta 30-B, 821 04 Bratislava, Slovakia.

Заявления могат да се подадат и до Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация", както и до съда (в съда по постоянно седалище на авиокомпанията и по основното й място на дейност).