АМ „Люлин” в неделя ще има акт 16 и ще бъде пусната. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев.

Той съобщи още, че ще бъде променен статута на общинския път, паралелен на магистралата, който е през Мало Бучино за Перник. Идеята е държавата да го поддържа в добро състояние като алтернатива на магистрален път, поясни Плевнелиев.

Според него всички магистрали трябва да имат обходни пътища в добро състояние в случай на катастрофа или друг инцидент.

Председателят на Агенция Пътна Инфраструктура Сергей Михалев съобщи, че реконструкцията на пътя, който свързва столичния кв. Суходол с Перник, ще започне от есента. Михалев посочи, че тази стъпка е предшествано от решенията на общинските съвети в Перник и София, които са взели становище да преотстъпят трасето.

По думите на члена на управителния съвет на АПИ Лазар Лазаров в момента това е най-разбитият път в страната и вече тече проектирането на участъка за пускането му на тръжната процедура. Неговата дължина е 17 км, като на места е необходимо почти цялостно преизграждане.

В момента строителят на АМ "Люлин" - "Мапа" „кърпи" трасето, съгласно поетите ангажименти, но това е временна мярка, посочи още Лазаров. Той обаче отказа да посочи колко ще струва изграждането на трасето, докато не завършат проектните работи. Отсечката ще бъде включена за финансиране по ОП Регионално развитие.

По отношение на АМ "Люлин" тя в момента е с издаден Акт 15, като разрешението за ползване (Акт 16) се очаква да излезе до края на тази работна седмица. За 15 март е планирано пускането на трасето.

Изграждането му в крайна сметка се оказва, че ще струва 185 млн. евро с ДДС, като това е с близо 40 млн. евро повече от подписания договор в началото на строителството.

На пресконференцията стана ясно че средно между 15 и 16 хил. автомобила преминават прохода Владая(между София и Перник ежедневно, като сега този трафик ще бъде пренасочван основно към АМ "Люлин".