Кризата с коронавируса удари автомобилния пазар, и то не само на нови автомобили. Това заяви пред БНР зам.-председателят на Асоциацията на вносители в България и управител на автокъща Любомир Доросиев.

По негови думи в момента има изгодни цени, но българинът не купува.

Цената на нов автомобил пада с 20% още при излизане от магазина, а след четвъртата година - с над 50-60%. Доросиев поясни, че българинът никога не е бил толкова платежоспособен, че масово да купува нови коли.

По негови данни годишно се регистрират около 260 000 автомобила "втора ръка", докато новите са едва около 30 000. Според него цените на вторичния пазар ще растат, защото заради кризата с коронавируса хората и на запад купуват по-малко нови коли.

Караме най-старите коли в Европа

Караме най-старите коли в Европа

Поскъпнаха колите втора ръка

Експертът прогнозира, че след като от около година настъпват промени по отношение на данъците за автомобилите, най-старите от тях ще бъдат разчистени от дворове и предблокови пространства и ще бъдат бракувани. По негови думи в големите градове автопаркът е по-модерен - на около 10 години.

Той обясни, че преди време са се търсили повече дизелови коли, защото са харчили по-малко в градски условия. Сега обаче българинът нямал фаворит в това отношение. Доросиев препоръча, ако се купува бензинов автомобил, той да бъде снабден и с газова уредба заради екологичното отражение.

Експертът посочи, че електрическите все още са много скъпи за нашия пазар. Освен това било спорно дали щадят природата.

Димов: Няма как да спрем вноса на стари коли

Димов: Няма как да спрем вноса на стари коли

Но може да настояваме Западна Европа да не ни залива със стари коли