"Не можем да забраним вноса на стари коли. Но настояваме да се направи така, че да не могат да бъдат изнасяни такива от Западна Европа към България". Това заяви пред Нова министърът на околната среда и водите Нено Димов.
Той припомни, че България е получила подкрепата на 8 страни от ЕС за предприемане на мерки срещу притока на замърсяващи автомобили от Западна към Източна Европа.
Това са Кипър, Латвия, Литва, Люксембург, Румъния, Унгария, Полша и Словакия.
Министърът обясни и че въвеждането на по-високи данъци за старите автомобили всъщност е "инвестиция в здраве", защото тези коли са вторият най-сериозен замърсител на въздуха у нас.
По-съществен бил проблемът с битовото отопление на твърдо гориво, което е най-сериозният замърсител през отоплителния сезон.
Според Димов подмяната на остарелите и вече опасни печки с нови можело да бъде най-евтиното или най-скъпото решение.
Най-изгодният вариант - домакинствата да преминат на отопление на газ, ако се намират на място с изградена газопреносна мрежа. Ако обаче е наложително изграждане на инфраструктура за газификация и електрификация, то така смяната на отоплението излизала доста скъпо.
Димов обясни и че законът, забраняващ търговията с некачествени брикети, се е забавил. Очаквало се още следващата седмица да бъде приет от Министерския съвет.
Относно плановете за изграждането на втори лифт в Банско, които бяха спрени от ВАС като противоречащи на закона, Димов посочи, че от това губи само България. Междувременно хората, които живеят в планинските райони, били сред най-бедните у нас.
По думите му трябва да се търси балансът между икономическото развитие и опазването на околната среда, без да се саботира модернизацията на държавата.
ivan-atanasov
на 21.10.2018 в 11:13:53 #2Не знам дали чрез нормативен акт или подобно, може да се забрани вноса, но със сигурност може да се забрани регистрирането в България на такива стари автомобили.
Comon Sense
на 11.10.2018 в 14:06:16 #1Има - направете така че българина да може да си позволи да си купи нова, а не втора употреба.