БСП скочи на концесията на летище "София".
В плановете на кабинета от БСП видяха поредния грабеж на кабинета Борисов. БСП е против тази концесия, заяви на брифинг в парламента говорителят на ПГ Жельо Бойчев. Червените са против концесията на едно, по думите им, печелившо предприятие.
Това правителство иска да загроби държавата с дългове, подчерта още червеният депутат. По мнението му кабинетът Борисов 2 е изчерпал доверието си.
Колегата му Драгомир Стойнев посочи, че левицата не е съгласна едно правителство, което си отива, да се разпорежда с държавни предприятия. "Защо е нужна тази концесия", попита той. Стойнев недоумява и какво ще свърши бъдещият концесионер.
Мотивът на кабинета за тази концесия, че средствата от нея да отидат за оздравяване на БДЖ. По този повод червените призовават министър-председателят да извади от излишъка нужните пари и да ги даде за железницата.
Парите от концесията, както е по правило, трябвало да отидат в Сребърния фонд за бъдещи пенсии.
Летище „София” е печелившо, категоричен бе Стойнев. Средно около 5 млн. лв. е годишната печалба на летището. След 2017 г., когато изплати дълговете си към Европейската инвестиционна банка, тази печалба ще скочи драстично. Затова и според червените концесията не била нужна.
Правителството да замрази тези си свои намерения, настоява Драгомир Стойнев, който иска летище „София” да остане държавно. Депутатът е притеснен и че ако се концесионира аеропортът, ще се увеличат летищните такси и билетите ще поскъпнат.
Георги Свиленски също е на мнение, че не трябва едно държавно дружество да става заложник на друго.
Червените се заканиха, че в следващо правителство те ще участват и тогава БСП ще отмени концесията.
Comon Sense
на 19.05.2016 в 14:04:58 #1А когато левицата си разпродаваше печеливши предприятия имаше смисъл. Да, правителството трябва да обясни защо и на кого се дава концесията и за колко години. Ако е за повече от 20 години, забрави - това не е концесия а си е направо продажба. Такава стъпка обикновено се прави ако правителството има нужда от пари.