„Не станах министър на транспорта, а министър на железниците и ми казаха да се боря с въпроса", заяви шеговито в сутрешния блок на БНТ новият министър на транспорта в служебното правителство Кристиан Кръстев. Той призна, че в действителност БДЖ е основният проблем, с който трябва да се борим, но по думите му не бива да отхвърляме и пощите.

За пример той даде „Royal mail" в Англия, където самата пощенска услуга е по-официална. „Това, което искам да направя е да върна старото име на пощите", категоричен бе транспортният министър.
Той съобщи, че в момента се ревизира изцяло дейността на пощите, но отказа да съобщи повече подробности около това преди да получи достатъчно информация от проверката.

Помолен да коментира как върви процесът на приватизацията на „БДЖ - Товарни превози" и слухът, че румънската компания, спрягана за техен купувач, е дошла само на разузнаване на своя конкурент и след това се е отказала от закупуване, Кръстев каза: „Нямам информация да се е отказала от закупуване на компанията. По мнение на Агенцията по приватизацията - напротив".
Транспортният министър уточни, че това е било т.нар. финансово икономическо разузнаване и всеки добре запознат в бранша е наясно с това. „Не мисля, че това разузнаване е помогнало на който и да е конкурент на БДЖ", увери той.

Като шанс БДЖ да изплува от загубата Кристиан Кръстев посочи от една страна продажба на „БДЖ - Товарни превози", самопреструктуриране и рефинансиране на дълга, и от друга - сценарии, свързан отново със Световната банка, който той не коментира, но подчерта, че предстоят още много действия, които са необходими с нотифициране на Европейската комисия.

Запитан дали е готов да изкаже недоволството си от досегашното ръководство на БДЖ, тъй като веднъж вече е изразил подобно, министър Кръстев отговори: „Не.", но не отрече: „Състоянието на железниците е под всякаква критика, всички го знаят".
По думите му компанията е натрупала около 716 млн. лева задължения, а всякакво намаляване на разходи досега е било вследствие на многото съкратен персонал.

Кръстев обърна внимание и на прословутата сделка с внасянето на турски вагони, като подчерта, че тя я трябвало да стане факт още през март миналата година.
За транспортния министър обаче е непонятно защо обръщаме предимно внимание на автомобилния транспорт и строим магистрали, вместо да строим и железопътните пътища. Според Кристиан Кръстев реновирането на железопътната инфраструктура е задължително.

Оказа се, че Кръстев не е привърженик на идеята Летище София да се отдава на концесия. „Винаги има какво да се направи, за да се развият търговските зони", заяви той. Според него това, което липсва на летището са атракции за пътниците и зоните за отдих и развлечения са доста малко, като вметна, че има проект за цялостна концепция.

Като друг проблем той посочи нерегламентираните автобусни превози и проблемите на турската граница по отношение на товарните превози. По първия проблем стана ясно, че стартира съвместна акция на Автомобилна администрация и полицията, а по втория, по думите на служебния министър, е нужно да се обърне внимание на нашите дипломати в Турция, за да може тези превози да бъдат третирани по-добре.