Сервизите, които могат да извършат качествен ремонт на автобуси, са не повече от 10.

Това заяви главният редактор на професионалното списание "Автобуси и микробуси" и организатор на националното състезание за най-добър автобусен шофьор Георги Милошев, цитиран от БНР.

По думите му е важно да се акцентира на цялата сервизна и експлоатационна част на автобусите. Според него, за да е качествен контролът, трябва да се следи и от къде се купуват части за автобусите, какви са те и най-вече от кого се монтират.

Голяма част от фирмите често сменят собствениците си, нямат стационарен телефон, факс или имейл за връзка, а само мобилен телефон, посочи Милошев.

Така не може да се проследи точно с колко превозни средства разполагат, както и какво е тяхното качество, коментира още той. Милошев отбеляза, че новите европейски изисквания нямат нищо общо с тези, които функционират у нас през последните години.

По думите на Милошев, шофьорът на автобус е ангажиран не само с управлението, но и с товаренето на багажа на пътниците и с оказването на първа помощ.  Много малко шофьори обаче са обучени на това, коментира още той.