За първите шест месеца на годината продажбите на нови автомобили са паднали с 50,8 процента в сравнение със същия период на 2008 г.
Това съобщават от Асоциацията на автомобилните производители и техните представители у нас.

Този спад се запазва вече трети месец, което показва, че дори и големите отстъпки не дават възможност за намаляване на негативните последици от кризата, отбелязват търговците.

Сключените сделки през юни са по-малко, отколкото през май - 2420 срещу 2448 . Това е третото най-слабо постижение за годината след януари - 2300 и февруари - 2345 автомобила. От януари до юни дилърите са сключили 14 310 сделки на нови автомобили, срещу 28 001 за първите шест месеца на миналата година.

Най-тежко е положението при камионите, където продажбите са се сринали от 2125 на 498.
Не по различно е състоянието и при автобусите, където са реализирани 44 сделки за първото полугодие при 163 за първите шест месеца на 2008 г.

Най-търсената марка на пазара продължава да е "Тойота" с 1612 сделки и дял от 11,26 процента. Челната тройка се допълва от "Фолксваген" с 1532 сделки и дял от 10,71 процента и "Пежо" - с 1319 сделки и 9,22 процента.

За да се предотврати свиването на пазара фирмите предприемат намаление на моделите като директни отстъпки или във вид на по-високо безплатно оборудване и полезни аксесоари.
Експерти от бранша посочват като най-изгодно да се търсят нови автомобили с евтино богато оборудване.

Все още се избягват да се правят големи директни намаления кеш, защото вносителите очакват да се нормализира пазарът и предпочитат да не работят на загуба. Затова ценовите предимства са ограничени до лимитирани серии и количества на склад.