След проведени пазарни консултации за закупуване на нови влакове, предстои обявяване на процедури за 1,7 млрд. лева. Това е най-голямата задействана поръчка по Плана за възстановяване и устойчивост, информират от Министерството на транспорта и съобщенията (МТС). Предложения са набирани до 30 юни 2022 г. Обявени са 5 покани, по които са получени общо 32 предложения.

Събев: Радев е като добрата тъща, която дава съвети какво да става в спалнята

Събев: Радев е като добрата тъща, която дава съвети какво да става в спалнята

До юли 2026 година трябва да имаме модерни двуетажни влакове, уверен е министърът

МТС провежда за пръв път такова пазарно проучване. Целта е максимална прозрачност и ефективност при изразходването предвидените средства и привличане на най-добрите български и международни компании. "Ще се възползваме в пълна степен от възможностите, които ни дава Законът за обществените поръчки, за да придобием най-модерните и сигурни влакове и оборудване при най-добри условия - и като цена, и като технологии", уверява министърът на транспорта и съобщенията Николай Събев.

Индикативни предложения са подали част от най-големите световни производители и доставчици на подвижен състав и бордово оборудване: Alstom, CAF, Hyundai Rotem, PESA Bydgoszsz, Siemens Mobility, Skoda Transportation, Stadler Rail, FPS Poznan Fabryka Pojazdow Szynowych, KONCAR-Electric vehicles Inc., Thales, Talgo, Express Service, Vossloh Locomotives GmbH, CZ LOKO a.s. и CRRC Corporation Limited.

Оценката на Плана за възстановяване и устойчивост е одобрена от ЕКОФИН

Оценката на Плана за възстановяване и устойчивост е одобрена от ЕКОФИН

Ще можем да получаваме средства и да заявяваме плащания след официалното решение

След разглеждане на предложенията МТС ще обяви в кратки срокове обществени поръчки по петте покани, на обща стойност 1,7 млрд. лева. Очаква се до средата на 2026 г. България да има обновен железопътен парк от най-ново поколение.

По същия начин ще се процедира и с одобрените проекти на НК "Железопътна инфраструктура" по Националния план за възстановяване и устойчивост - за изграждане на интермодален терминал в Русе и за внедряване на ERTMS, ниво 2, в железопътния участък Русе-Каспичан.