Мобилните оператори у нас нарушават правата на потребителите и злоупотребяват с икономическото и информационното си превъзходство.

Това констатира след обширна проверка националният омбудсман Гиньо Ганев.

Мобилните оператори допускат високомерно пренебрежение към отделния потребител и неоправдано чувство за всепозволеност - това са част от констатациите на проверяващите от името на омбудсмана.

Най-много оплаквания при омбудсмана като защитник на правата и интересите на българските граждани са постъпили за случаите, когато потребителят иска да прекрати договор.

Недопустими практики около автоматичното продължаване на договорите и непосилните неустойки, с които се товарят потребителите, без тези неустойки да са съразмерни със щетите, които понасят мобилните оператори, установява Гиньо Ганев.

След проверката, сезирани и отговорни да вземат решения, и мерки в интерес на потребителите, са министърът на икономиката, Комисията за защита на потребителите и Комисията за защита на конкуренцията по подозрение, че мобилните оператори работят в съглашение.

"Това са едни тип много близки една до друга структури, които са самостоятелни, но са мълчаливо съюзени около политиката, която правят еднопосочно", каза Гиньо Ганев.