Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги и Асоциация „Активни потребители" готвят бдение по повод клиентската платформа на М-Тел, за която двете организации твърдят, че е изпаднала в клинична смърт.
Това обявиха председателите на двете асоциации Янаки Ганчев и Богомил Николов по време на пресконференция в БТА.
Те съобщиха, че в 18:30 ч. утре ще се състои бдение пред австрийското посолство в София и на него са поканени всички хора, ощетени от мобилния оператор. Двете организации готвят и петиция, която утре ще бъде изпратена до австрийския канцлер, премиерът Бойко Борисов и главния прокурор Борис Велчев.
„Потребителите се отказват. Това е страшно и необяснимо за нас", коментира Ганчев. Той посочи, че стотици хиляди клиенти на М-тел мигрират и стават абонати на други мобилни оператори. „Цялото натоварване за това да се компенсират загубите пада върху останалите потребители, които все още не са се отказали от М-тел", уверен е още Янаки Ганчев.
Богомил Николов заяви категорично, че М-тел трябва да измислят начин да компенсират клиентите си. Той предложи това да стане като се подарят определен брой безплатни минути. „Това ще струва много по-малко на компанията, отколкото загубите от напусналите клиенти", заяви Николов. Според представителите на двете асоциации М-тел върви категорично към фалит. „Това ще бъде голям срив - умишлено или неумишлено", коментира Янаки Ганчев.
По думите му, билингът не работи и безплатните разговори с групите за приятели и семейство се таксуват като нормални разговори според тарифния план. „Когато от М-тел видят една сметка от 1200 лв. например им светва нещо и започват да правят корекции и преизчисления на ръка. Кашата е пълна", отправи упреци Ганчев. „Подобно нещо не може да се случи в никоя друга европейска държава", коментира Янаки Ганчев и допълни, че двете организации са единствените, които са изобличили М-Тел и са „показали царя гол".
„Ние с поведението си като нация се приемаме като бананова република", коментира още Ганчев. По думите му, 10 месеца М-тел работи с грешка в системата, която не е в ущърб на мобилния оператор, а на стотици хиляди потребители. Сметки от порядъка на 50-60 лв. вече са в размер на 500 до 1000 лв. „Къде е държавата и какво прави тя, за да защити потребителите?", запита Янаки Ганчев.
Той посочи, че до обществеността вече е достигнало едно вътрешно писмо от М-тел, в което се казва, че сметките не трябва да бъдат изпращани на клиентите, защото са неверни и подлежат на преразглеждане. „До този момент няма индикации, че „временният" проблем в системата на мобилния оператор може да бъде решен", коментира още Ганчев.
Той твърди още, че от М-тел не могат да управляват софтуера си, което означава непълна функционалност на системата за работа с клиенти. По думите му, това дава основание държавата да предприеме конкретни действия, за да бъде спряно „това безобразие". „Тази ситуация няма да свърши с добро", прогнозира още председателят на Асоциацията на потребителите на телекомуникационни и интернет услуги.
Той обяви, че пълното медийно затъмнение също не допринася за по-доброто развитие на нещата. „Неадекватна е медийната политика на мобилния оператор", категорично твърди Янаки Ганчев. Той посочи, че общественото недоволство не може да се тушира с награждаване на журналисти, като изтъкна, че от М-тел са отделили 500 хил. лв., за да потушат общественото недоволство. „Парите от моите и вашите сметки са отишли за антикризисен PR", разярено коментира още Ганчев.
„Някакъв троянски кон се разхожда из софтуера на М-тел", посочи той и допълни, че има информация, че 350 млн. евро са присвоени от управата на М-тел. Янаки Ганчев уточни, че двама от тримата уличени вече не са част от екипа на мобилния оператор.
Представителите на двете асоциации подчертаха, че проблемите на М-тел засягат интересите на милиони потребители и са заплаха за националната сигурност. Според Ганчев има опасност от изтичане на лични данни и алармира за възможно подслушване и проследяване на разговори и съобщения.
Прокуратурата и МВР трябва да разследват тези проблеми, убедени са от двете асоциации. Те предупредиха, че почти всички лица на правителствени и държавни постове използват услугите на този мобилен оператор.
dia123
на 14.02.2012 в 17:40:23 #39Викайте на помощ Anonymous. Направо да заличат всичко и да спре агонията.
STG
на 24.06.2011 в 00:18:00 #38проблеми с платформата имаше , това е вярно прекалено беше но сметките ми са ок, дори понеже има проблеми от Мтел се срамуват да ме изключат ако закъснея и аз ги пробвам нарочно да видим какво ще стане и така не бях плащал 3 месеца въпреки че сметките ми са налице, със сигурност другите оператори пускаха сърцераздерателни истории по повода, не ме разбирайте погрешно не смятам МТЕЛ за някакви пичове , и трите оператора са един дол дренки
Hakkinen
на 19.06.2011 в 12:54:52 #37Аз също нямам оплаквания от стойността на фактурите. Всички бяха в рамките на средната стойност, която винаги съм плащал. Подробно описано е всичко, включително отстъпките и т.н. Последната фактура излезе абсолютно навреме. Интересно ми е в цялата истерия срещу Мтел дали нямат пръст и другите оператори. 90% от познатите ми също нямат завишени стойности на сметките. Не виждам смисъл всичко това да продължава.
Kritikar
на 28.05.2011 в 14:38:11 #36И аз си получих всички фактури и всички ги платих. Според мен бяха наред. Да, такусвано е всичко, но после всичко е отстъпено според договора. Не виждам драма.
gruhhhh
на 28.05.2011 в 11:42:57 #35тединчето явно е един от шефовете на мтел.
Tedinceto
на 28.05.2011 в 08:25:11 #34Ами явно не е в клинична смърт, щом само 30 души е имало на протеста Според мен М-тел наистина правят всички възможно да разрешат техническите си затруднения, аз вече си получих всички фактури и дори ги платих - бяха коректни. Защо да протестирам? Предполагам повечето хора разсъждават като мен, щом е имало толкова малко на протеста.
bIuе fan
на 27.05.2011 в 18:13:24 #33Ментел, Грабул, Свиваком... всички са еднакви И причината за това е че и трите крадеца (тъй де оператори) имат изключително силно лоби във властта и никой не може да ги пипне
MiM
на 27.05.2011 в 14:25:35 #32posredstven | 27.05.2011 12:40 Не вярвам да са по малки. Чета че продават личните данни на хората на някакви други мутренски буклуци , които след това ходят да притесняват хората със заплахи. Никой няма право да предлага лични данни на трети без съгласието на клиента Но явно го правят , а иституциите спят дълбоко Няма оправия в тази държава май ... ==================================================== Ми ти съгласието да ти ги дават на трети лица си го дал ве глупи, кат си подписвал договора, към който вървят общите условия http://www.mtel.bg/about/terms-and-conditions/index.php 12. (Изм. съгласувано с Решение № 319/02.03.2007 г. на КРС) Мобилтел има право писмено да упълномощава трети лица да сключват от негово име договори за услуги с лицата, желаещи да станат абонати на съответната мрежа, както и да събират плащания от абонатите по договорите за услуги от негово име, като информира съществуващите и потенциалните абонати по подходящ начин за наличието на такова упълномощаване. Мобилтел има право да оправомощи изрично трети лица да приемат заявления за пренасяне на Номер/а, съгласно т. 74 от Раздел ХІІ А от настоящите Общи условия. 29.г. (в сила от 08.03.2008г.) Абонатите, които са заявили изрично съгласие за вписване на данните им в телефонен указател могат да заявят съгласие тези данни да бъдат използвани с цел изпращане от трети лица на печатни и електронни рекламни материали или непоискани търговски съобщения, както и за организиране и провеждане на маркетингови проучвания от трети лица. В телефонния указател по желание на абоната и срещу заплащане може да бъде регламентирано времето, през което могат да се правят обаждания и съобщения от трети лица с цел директен маркетинг, както и начинът на предаването им. Не се изисква съгласие на абонатите в случаите предвидени в т. 40в от Общите условия.
gruhhhh
на 27.05.2011 в 14:24:07 #31дано стане реалност тази новина - един отявлен кръвопиец - "МТЕЛ", на българския народ по-малко !
posredstven
на 27.05.2011 в 13:40:59 #30Power-a | 26.05.2011 19:37 Ми не, Глобул са боклуци, но по-малки, вЕрвай ми. Рибател нема, има Виваком, който скоро може да го няма като го изкупят ливанците --------------------------------------- Не вярвам да са по малки. Чета че продават личните данни на хората на някакви други мутренски буклуци , които след това ходят да притесняват хората със заплахи. Никой няма право да предлага лични данни на трети без съгласието на клиента Но явно го правят , а иституциите спят дълбоко Няма оправия в тази държава май ...
XAOC
на 27.05.2011 в 13:10:54 #29А големите корпоративни договори? Смъртта на м-гъз няма да е лесна.
Bora Bora
на 27.05.2011 в 12:43:21 #28Хаха, е мислите ли че свещеника ще изгони злите духове??? )) Що за простотия?? Какъв е тоя продажен поп, който се води по нездравия акъл на Янаки )
Todorchev
на 27.05.2011 в 12:19:27 #27каквито и потребителски проблеми и искания да имаме, с подобни циркаджийски демонстрации ала Евгени Минчев, Азис или Волен Сидеров няма да ги разрешим . Поредната криворазбрана цивилизация ...
Хахаха
на 27.05.2011 в 02:19:16 #26Нещо се обърка в Мтел - преди години бяха перфектни. Сега според мен няма един началник с мозък в главата си ... Всичко което правят е отблъскващо ... Те не знаят и какво означава думата 'лоялен'. Те я използват вместо 'балък' т.е. за тях е лоялен този който отново сключи нов договор, а не този който им е плащал 10 години ...
illuminat
на 27.05.2011 в 01:47:02 #25Брат ми ми беше на гости в САЩ 3 месеца лятото като се прибра в БГ имаше по около 200 лева средно сметки на телефона с карата на ментел ... А факта е че като пристигна му дадох УСА телефон а неговия не го включи теи 3 месеца нито веднъж ...Питал ги какво става те му казали "...ами господине ето ви справка говорили сте през този период " Е питам аз, как е говорил като не е бил в БГ а телефона му беше изкл. Омишлено да не трупа роуминг . Луда работа това ментел
silkis
на 27.05.2011 в 00:04:58 #24Аз съм най потърпевш.Един хубав ден без някой да очаква сигнала изчезна.Ден мина два няма сигнал.После се разбра,че някои махнал клетката от собствения си двор (нещо не са се разбрали за наема).След 2 месеца възстановиха сигнала ама с пъти по слаб.Вкъщи сме на 1 чертичка и като почне да приказваме прекъсва не се чуваме а много често и не можеш да се обадиш или да те намерят.Направо ужас.От 10 години съм им абонат ама юни ми свършва автоматично продължения договор и чао.
Иво Карамански
на 26.05.2011 в 23:43:02 #23може би всичко е с цел
Sven
на 26.05.2011 в 22:59:41 #22Българинът не е осъзнал каква сила е личната отговорност. Ако всеки който е пострадал от Ментел или някой друг такъв нагъл монополист просто ги напусне, ще фалират и за друг път ще знаят, че клиентът е ЦАР. Това е най-голямото наказание за тях - да изгубят клиентите си. Никакви глоби не могат да ги трогнат защото пак от джоба на клиентите ги избиват. А те тръгнали подписки да правят, свещи да палят... Толкова е простичко. не си доволен - довиждане.
ined
на 26.05.2011 в 22:34:10 #21Днеска цял ден не мога да си проверя колко пари остават на Примата - дава ми само "SYSTEM BUSY" - Имали връзка с проблема или повредата е в моя телевизор?
Power-a
на 26.05.2011 в 22:17:47 #20http://www.youtube.com/watch?v=KOI3LBxtSkQ