Рекорден брой участници заявиха желание да строят магистрала "Струма" в отсечката от Долна Диканя до Дупница (Лот 1), която е с дължина от 16.8 километра.
Общо 19 са фирмите и консорциумите, които са изпратили оферти в Агенция Пътна инфраструктура, като документацията е била закупена от 49 дружества, което също е рекорд.
Индикативната стойност на Лот 1 е 50 млн. евро.
Досега символичното първенство по най-много подадени оферти държеше Лот 2 на магистрала Марица - 14, припомня money.bg.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, който присъства на отварянето на офертите изрази задоволството си от това, че наред с познатите вече участници вижда и нови, като сред тях присъства и голяма германска компания. Сред фирмите подали оферти има още и български, италиански, испански, турски и гръцки представители и сдружения.
Това, което искаме от тях са едни европейски стандарти - нищо повече, нищо по-малко, подчерта Плевнелиев.
Стана ясно, че за пръв път в България по автомагистрала „Струма" ще се полага ограда за зайци и надлез за мечки, както в Гърция.
Мостът за мечки е бил предвиден, защото се е оказало, че те не се чувстват комфортно в тунелите. „Чак сега разбрах, че мечките въобще не са влизали в тунела при ГКПП „Илинден", който строихме с години за 50 - 60 милиона лева", коментира министърът. На надлеза за мечки ще бъдат засадени специални храсти и бабуни, като всичко това е част от проекта за АМ „Струма".
По думите на Плевнелиев друга част от проекта е цялата автомагистрала да бъде оградена. „Наричат я заешка ограда, защото се оказва, че зайците копаят основите на оградите, слагани до момента", добави той и допълни, че оградата ще бъде с бетонна основа.
Заложили сме в нашата „Библия" Лот 1 на АМ „Струма" да бъде договорен най-късно до началото на месец август. От средата на август или началото на септември очакваме първата копка на обекта, посочи още министърът.
По отношение на лот 4 - от Сандански до Кулата, който е с дължина от 15 км, той призна, че има забавяне от два месеца от това, което е записано като срокове в т.нар „Библия". То се дължи на това че от общините по трасето са имали претенции, откъде точно да мине пътят и доколко проектът съвпада с Оценката за въздействи върху околната среда (ОВОС).
В далечната 2008 г. проектът за трасето е направен, след като е приключила ОВОС, като трасето е променено от тогавашния председател на пътната агенция Веселин Георгиев, който се е „разхождал по поляните" и е „чертал", без да се съобразява с екологичната оценка, коментира още Плевнелиев.
По отношение на Лот 3, който преминава през НП Пирин (Кресненското дефиле), министърът заяви, че остава решението там да бъде изграден тунел с дължина от 13 километра. Документацията на проекта е финалната права. Необходима е допълнителна ОВОС, която да покаже до каква степен самите строителни работи ще окажат влияние върху природата.
По думите на Плевнелиев цялата магистрала "Струма" ще струва около 1,088 млрд. евро, а не както Тройната коалиция е залагала - 2 млрд. евро.
Avenger_
на 08.06.2011 в 20:18:42 #3„Чак сега разбрах, че мечките въобще не са влизали в тунела при ГКПП „Илинден", който строихме с години за 50 - 60 милиона лева"

Cortez
на 08.06.2011 в 18:55:45 #2"Гремлини | 08.06.2011 17:52 Тоя вършел работа, хахахха, ти у ред ли си бе, промит Гоце е синоним на всичко най-пошло в политическия ни живот." Не е промит, крУмид е. Също така и подложен...
mind twist
на 08.06.2011 в 18:43:37 #1още 4 месеца и тоя престъпник си заминава. 00-Гоце естествено че няма да подкрепи нещо, което разваля далаверите градени толкова годинки.