Превозвачите у нас ще инициират национален референдум за излизането на България от ЕС, ако предвидените мерки в законодателния пакет за мобилност в ЕС бъдат приети, съобщи БНР.
По-рано днес представители на българските превозвачи проведоха извънредна среща с министъра на транспорта Ивайло Московски, на която бяха обсъдени предложения за промени в мобилния пакет, който стана известен като пакета "Мобилност" или пакета "Макрон".
След срещата Йордан Арабаджиев от Съюза на превозвачите съобщи пред общественото радио, че на срещата днес с ресорния министър целият транспортен бранш е информирал, че ако мерките, предложени от ЕК, се приемат в този вид, то българските превозвачи няма да имат друг избор, освен да инициират референдум за излизането на страната ни от ЕС.
"Ние ще бъдем принудени да работим против правилата, с които предварително ще бъдем обречени на фалит", категоричен е Арабаджиев.
По думите на превозвача браншът и транспортният министър отдавна са обсъдили всички предложения от българиста страна. Стана ясно и че компромисните текстове, които бяха поискани от еврокомисаря по транспорта, вече са внесени от българското правителство в работните групи.
Следва тези текстове да бъдат обсъдени.
"Но оттам насетне тези текстове не бяха възприети от Франция, Германия, Белгия и Холандия и ние сме притеснени, че въпреки всички компромиси, които правим, се отива в посока тези рестриктивни мерки да бъдат приети без оглед на мнението на голяма част от държавите в ЕС", обясни още Арабаджиев.
Според него не е нормално и не трябва да се допуска подход, с който един бизнес ще бъде изхвърлен чрез административни мерки. Превозвачът заяви и че евродепутатът Ангел Джамбазки е инициирал протест в Брюксел.
Днес в 17 часа българско време в транспортната комисия към Европейския парламент ще се гласуват мерките по пакета "Мобилност".
В тази връзка темата коментира и евродепутатът Андрей Новаков. По думите му е направено всичко възможно, така че мерките по мобилния пакет на ЕК да не бъдат приемани.
"Буквално всичко възможно, което можеше да се направи, е направено. Буквално с всеки един колега, включително и с тези, които са абсолютно непреклонни спрямо тяхната позиция, им е отделено достатъчно внимание. Единствената дума, която описва това, което се случва е ЕП е опълчение. Всичко се променя постоянно. Първоначално имахме пълната подкрепа на колегите от Централна Европа. Сега се наблюдава разколебаване. Имаме проблеми и с позицията на колегите от Италия, тъй като явно политическата нестабилност в страната им пречи да координират своите позиции", обясни Новаков.
Той е и категоричен, че ако мерките се приемат в сегашния им вид, българският бизнес ще бъде изправен пред катастрофа. "Ако минем на вариант Б, това означава, че трябва да блокираме досието в Съвета, така че неговото прилагане да отнеме толкова време, че да изтече мандатът на ЕК", обясни евродепутатът.
На срещата в транспортното министерство превозвачи заявиха, че очакват официалната позиция на министър Московски и българското правителство да бъде чута от Европа.
sergey-kostadinov
на 04.06.2018 в 18:33:37 #7Когато не можеш да вземеш читави пари в държавата си, ще ги вземеш в Европа!
sanikolo
на 04.06.2018 в 18:16:54 #6Да, робската психика си личи отдалече. За щастие все повече българи се оттърсват от нея, вече сериозно не достига и неквалифицирания персонал, а това е само началото на кризата на пазара на труда. След няколко години ще разчитат на циганите и на афганистанци и сомалийци, ако "бизнесмените" не проумеят че работникът е човек, а не животно.
1abv1
на 04.06.2018 в 17:25:56 #5".....все едно са свине." Тези "свине" по този начин докарват по 3-4-5 хиляди лева на семействата си. А в обратният вариант, ако ги отрежат от Европа, тези хора ще трябва да въртят геврека в България за 3-4 пъти по-малко пари. Мисля, че протестите им ясно показват кой вариант предпочитат шофьорите ни.
sanikolo
на 04.06.2018 в 17:03:40 #4Шофьорите се осигуряват на минималната заплата, за да се заобиколят плащания към бюджета, възнагражденията са под формата на командировки, налагат им всякакви малоумни глоби, принуждават ги по 6 месеца да живеят по магистралите, да спят в камионите и да не виждат семействата си, все едно са свине. Така подбиват цените на фирмите от нормалните държави, които за разлика от България третират работниците си като хора, а не като добитък. След като нашата държава не желае да вземе мерки срещу нашите бизнесмени тип "селски тарикат", които са навсякъде не само в тази сфера, ще го направят французите.
1abv1
на 04.06.2018 в 16:49:20 #3medi, когато западна фирма започне бизнес в България в болшинството от случаите без никакви угризения се възползва от ниската цена на труда на българите и не плаща заплати като в Западна Европа. Когато обаче нашите шофьори се възползват от възможността си да работят евтино навън, това вече се подлага на рестрикция. Схващаш ли двойният стандарт на Европа срещу нас? Излиза, че само западните фирми имат право да печелят от евтиния български труд. В момента виждаме как административно ни орязват и малките възможности на българските фирми да печелят в ЕС. Т.е. натискат ни насилствено да си стоим най-бедните в Европа.
medi
на 04.06.2018 в 16:37:30 #2Защо никой не казва, че нашите камиони буквално не се връщат в България и работят на територията на Европа с брутално ниски цени спрямо местните превозвачи? На нас дали ще ни е хубаво в България да дойдат шофьори от украйна и да работят на двойно по-ниски цени и да си плащат данъците в Украйна. Винаги има 2 гледни точки и на нас се казва само едната...
Кастело Белведере
на 04.06.2018 в 16:28:28 #1Ако конкурентноспособността на българските услуги е на база ниска цена на труда, то в това няма нищо обнадеждаващо. И рано или късно това "предимство" (за работодателите де) ще отпадне. Дали сега или след години - все тая. По-добре сега да се лекуват раните, вместо да копаем гроб след време.