Трябва да има обществен превоз на пътници, какъвто осигуряват държавните структури в другите европейски държави. В обозримо бъдеще обаче това не се очертава да се случи в България. Така коментира проблема Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България на пресконференция в БТА.

Според него най-напред трябва да се реши проблемът с нерегламентираните превози. Тези превози нямат застраховка, рискът от злополуки е много голям, а жертвите са твърде много, за да бъдат търпени и в бъдеще тези превози, посочи той и увери, че пътникопотокът ще се увеличи, ако нерегламентираните превози бъдат спрени. Според Захариев финансирането, субсидирането и компенсирането са ясни само за ползвателите.

Много населени места вече са останали без обществен транспорт, подчертаха превозвачите и посочиха, че през януари е било отчетено, че те са 140 на брой.

Борисов разпореди проверка за районите без обществен транспорт

Борисов разпореди проверка за районите без обществен транспорт

Да се мисли за промяна на модела препоръча премиерът

На пресконференцията стана ясно, че готвените за 18 февруари протести отпадат. Във всеки един момент обаче превозвачите може да организират демонстрация. Смятаме, че диалогът не минава през протеста, но ако държавната администрация не спази поставените крайни срокове, няма да има друга алтернатива.

Срокът за промени в Закона за автомобилните превози е до юни тази година. Захариев посочи, че през последните четири години той не е бил променян.

Сега има добра воля и обещание и смятам, че ще бъде направено, изрази надежда той.

За момента от конфедерацията имат добър диалог с Министерство на транспорта и Министерство на финансите за създаване на работни групи.

Около 4 млн. лева са субсидиите за 249 общини в страната, а по-голямата част от субсидията - 19 млн. лева, се разпределя между големите градове, като само 9 млн. лева се заделят за София.

Не искаме да бъдем в тежест на държавата, изтъкна Магдалена Милтенова. Според нея е необходимо да се регламентира и ценообразуването на абонаментната карта, която обикновено се изчислява за 40 пътувания в месеца.

Села край Перник остават без обществен транспорт

Села край Перник остават без обществен транспорт

Превозвачите готвят протест на 18 февруари

Запитана дали преговорите не са обвързани с предстоящите избори, Милтенова отговори категорично, че интересът на бранша не е обвързан с нито една политическа партия.

Постигнахме компромисни текстове, които удовлетворяват бранша и българската държава, коментира Милтенова по повод приемането на Мобилен пакет 2 от ЕП вчера. Нямаме нужда от протести, а от нормален диалог, за да решаваме проблемите. Според нея приемането на мобилния пакет е пример за добра координация.

Милтенова посочи още, че транспортният бранш е лишен изцяло от финансиране на европейско ниво и няма оперативна програма, по която да се кандидатства за обновяване на автобусния парк и условията на работа.

Ако се справим с нерегламентираните превози, ще се справим и с останалите проблеми, заключи тя.

Задължителна регистрация на автобусните превози по ДДС предлага Горанов

Задължителна регистрация на автобусните превози по ДДС предлага Горанов

Предложението е срещу проблема с нерегламентираните превози