На два-три дни даваме на българите това, което са мечтали да видят, обяви премиерът Бойко Борисов, откривайки изцяло реконструираната Централна жп гара в София.

Борисов подчерта, че трябва да има снимка, на която да се види как е изглеждала гарата преди и каква е промяната й сега. Как изглеждаше Лъвов мост, как е в момента, припомни Бойко Борисов.

С 30 % увеличена енергийната ефективност на Централна гара

С 30 % увеличена енергийната ефективност на Централна гара

Гарата се превърна в хъб, който включва градския транспорт

Той лично се разходи из гарата. „Знаеш ли колко ги е яд, ама те умират от мъка, от завист”, коментира премиерът, който премина през всяко едно кътче заедно със столичния кмет Йорданка Фандъкова. „Представи си, Данче, ако сме на тяхно място, 20 години нищо – тухла върху тухла направено. Само разбивано и изведнъж толкова хубави неща”, изтъкна Борисов.

Това беше една съборетина, припомни той и допълни картината като обяви, че това било най-гадното място.

Синьо-червената мъгла - тях ги е яд, продължи да коментира министър-председателят.

Браницкият епископ Григорий отслужи водосвет.

Централна гара издържа на 9 по Рихтер

Централна гара издържа на 9 по Рихтер

Съществуващата конструкция не отговаряше на техническия паспорт

Борисов се обърна към отчетата, благодари им, че са тук и са благословили обекта, защото, както е писано в книгата, по думите му, без Господ нищо не може да се направи.

Премиерът изтъкна, че в дните на смирение иска да поздрави екипите, които са работили на гарата и подчерта, че за децата и всички, които искат да спортуват, има и прекрасна зала.

Борисов лично огледа спортната зала на гарата и се снима с деца, които тренират футбол. Той дори си спретна с тях игра на дузпи.

Пътниците да се чувстват комфортно, пожела още Борисов.

До четири години цялото жп трасе по Южна България ще бъде модернизирано за скорост до 200 км/ч. Това обяви транспортният министър Ивайло Московски след откриването на реконструираната жп гара-София.

Снимка 230918

Източник: БГНЕС

Паралелно с това БДЖ трябвало да се подготви с процедура за нови влакове. Очаква се една част от средствата за влаковете да дойдат от концесията за летище „София", а за другата част ще се водят разговори за възможностите на бюджета.

Московски изтъкна, че гарата в София е готова за експлоатация. Той лично връчи на генералния директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) инж. Минчо Ламбрев разрешителното. 

250 кв. метра соларни панели осигуряват топлата вода на Централна гара

250 кв. метра соларни панели осигуряват топлата вода на Централна гара

Има и указателни табели за хората с намалено зрение или без зрение

Транспортният министър уточни, че остават единствено довършителни дейности в помещението, където се намира централизацията и контролът на трафика на влаковете. До броени дни и там ще приключат. Предстои да се дооборудва детският кът и да минат процедурите по даване под наем на търговските площи.

„На 16 май с министър-председателя Бойко Борисов ще тръгнем от ГКПП-Капитан Андреево с влак", обяви Московски. По цялото трасе до Септември, в повечето участъци, е издаден Акт 16. На практика до септември месец от пристанище „Бургас" и от Капитан Андреево, през Пловдив, трасето е готово за скорост до 200 км/ч", обясни министърът на транспорта.

В момента текат процедурите за отсечките Септември - Елин Пелин и София – Драгоман, за да може да се направи връзка между сръбска и турска граница и Пристанище „Бургас" - сръбска граница.

Централната жп гара в София е обект от ключово значение не само за гражданите и гостите на столицата, но и за европейската железопътна мрежа“, изтъкна генералният директор на НКЖИ инж. Минчо Ламбрев.

191 охранителни камери пазят Централна гара в София

191 охранителни камери пазят Централна гара в София

Гарата е нова и наша и е хубаво да я пазим

От построяването си през 19 век зданието било най-голямото подобно съоръжение на Балканския полуостров. Гарата е реконструирана веднъж през 1974 г., за да отговори на идеите на тогавашния политически режим. Инж. Ламбрев подчерта, че в столицата били лишени от едно от най-красивите здания на своето време. Затова преди две години поели по пътя на реконструирането на обекта.

Сградата е архитектурно обновена и отговаря на всички европейски изисквания за енергийна ефективност, техническа безопасност и достъпна среда, увери генералният директор на НКЖИ. Той изтъкна, че с рехабилитацията на гара София са направили важна крачка към крайната цел - модерен, бърз и конкурентоспособен транспорт.

Столичният кмет Йорданка Фандъкова доволно подчерта, че това е поредната голяма придобивка за София. Всички помним, че нямаше как да се мине през подлеза, припомни Фандъкова. Към днешна дата подлезът бил почистен, а площадът пред гарата - реконструиран.