До следващата седмица "Кремиковци" може да бъде продаден, научи news.bg.
Сделката няма да бъде официално обявена преди българският съд да излезе с решение, чрез което комбината се обявява в несъстоятелност.
Най-късно до края на следващата седмица ще бъде избран, кой да оперира с комбината, съобщи министърът на икономиката и енергетиката Петър Димитров пред БНР.
След продажбата на комбината, най-вероятно ще бъдат ликвидирани някои производства и част от принадлежащата земя ще бъде продадена на строителни инвеститори, научи news.bg.
В момента Митал е в по-изгодна позиция за покупка на „Кремиковци", спрямо украинския бизнесмен Константин Жеваго, научи news.bg.
"Арселор Митал", собственост на Лакшми Митал, по-големият брат на Прамод Митал, съобщи през април, че компанията има интерес към покупка на 71 на сто от дружеството.
"Арселор Митал" обяви, че ако успее в наддаването ще обедини усилията на българската компания с голямата мина за желязна руда, която притежава в Криворож в Украйна и откъдето може да транспортира руда за България.
Заради финансовата криза един от най-засегнатите е именно "Арселор Митал".
Според икономически анализатор, говорил пред The Times, най-драстично е намаляването на богатството на фамилия Митал. Лакшми Митал и семейството му са се простили с 20 млрд. паунда за последните пет месеца.
58-годишният индийски бизнесмен, който стои зад 43% от "Арселор Митал", имаше 27.7 млрд. паунда през миналата година и заемаше първо място в списъка на британските милиардери.
Сривът не цените на металите и изобщо на търговските стоки намалиха стойността на акцията на компанията с две трети.
Дружеството "Ворскла стийл - България" обяви преди дни, че се готви да се откаже от договора за ишлеме с "Кремиковци".
С отказа си от договора компанията става обикновен кредитор на "Кремиковци", като комбинатът дължи на "Ворскла стийл" 9,8 млн. лева и 28 000 тона недодадени рулони, за които има обезпечена суровина. Компанията на украинския бизнесмен Константин Жевагое наляла $118 млн. в "Кремиковци" за двата месеца август и септември.
Вчера Димитров изпрати писмо до "Арселор Митал", в което ги кани да оперират в „Кремиковци".
Ако "Арселор Митал" има интерес към управлението на комбината, готови сме да съдействаме за провеждане на разговори със синдиците, каза вчера Димитров.
Той посочи, че има интерес и от други компании, в това число и чуждестранни. Има и няколко български компании, които проявяват интерес, каза още Димитров.
През 1999 г. държавата продаде „Кремиковци" за един долар на „Финметалс" с редица условия за погасяване на стари задължения, за сериозна инвестиционна програма, което да доведе до обновяването и екологизацията на комбината, а също и за реализация на плана за жизнеспособност.
От 2004 г. държавата в лицето на Агенцията за следприватизационен контрол (АСП), заведе 6 дела срещу „Кремиковци" за 150 млн. долара. Те бяха насочени срещу бившия собственик на комбината Валентин Захариев. Именно неговото дружество „Финметалс", което държеше „Кремиковци", Митал купи в средата на 2005 г.
С изключение на 2000 г. дружеството никога не е постигало някаква ефективност от основната си дейност. Неслучайно то реализира постоянно загуби от основната си дейност.
Печалбата, например, за 2003 г. в размер на 119 млн. лв. бе в резултат на реализиран положителен финансов резултат, а произхода и са от курсови разлики, които сега липсват.
Подобрените показатели за общата ликвидност се дължат и на разсрочване на голяма част от дълговете на "Кремиковци" към НЕК, Булгаргаз, НОИ за дългосрочен период от време.
Antonov86
на 24.10.2008 в 04:33:30 #27Това звучи като "Пускат спрените пари по САПАРД до седмица"... и така вече 5 месеца
XML
на 23.10.2008 в 23:47:52 #26neshka1, Пак ли баннннн - е що.... нали предлаагше нещо хубаво - уж.... Пак не те огряха рефералите??? Кофти случка!!! Ама на хората им писна от наглеци КАТО ТЕБ!!!!
US
на 23.10.2008 в 22:46:44 #25Нека да позная, кой ще плати задълженията на завода, след като бъде обявен в несъстоятелност? Хм - данъкоплатците в Б-я? И после заводът пак ще е "чистичък" за последващото 18-то по ред източаване на бюджета през него. А всичко започна с архи-мафиота Андрей (Лукавия), в съдружие с мафиотите Тренчев и Павлов....
Само Левски
на 23.10.2008 в 21:15:44 #24Аселор Митал е най-големия металургичен концерн в света.Следващите няколко след него заедно са по-малки от Аселор Митал. Аз имам чувството че не се прави разлика между брат- шмекер Митал, който бе начело на Кремиковци и Аселор Митал.Ако Аселор не може да вдигне на крака Кремиковци, то няма кой да го вдигне.Това трябва да е ясно.А Украинския мафоит го видяхме, само точи нищо не дава.Типичен нашенски мафиот.Той нито има пари, нито опит да управлява такова предприятие.
romanti4niat
на 23.10.2008 в 20:34:59 #23Това ще бъде поредната далавера/препродажба/извършвани все от Комунистите.Този заспал народ трябва да каже -стига на далаверите и този гаден и мръсен Завод да се затвори.Съжалявам 4е толкова хора ще останат безработни,но 5000-6000 4овека не са 1000 000-2000 000 които се тровят от толкова години.
sandiu
на 23.10.2008 в 18:22:52 #22Ако се водим по акъла на тоя от снимката нищо добро не ни чака.
morgenstern
на 23.10.2008 в 17:41:25 #21прав си, моя грешка! но така или иначе, няма нужда всички да плащаме за скудоумието на минали и сегашни полит. "величия". първите за това, че са построили такова чудовище до голямо населено място, а вторите за това, че още искат да лапат от останките му.
an4oo
на 23.10.2008 в 17:32:13 #20morgenstern, мисля че ти ми каза да не измествам проблема...Като гледам съвсем го изместихте!
morgenstern
на 23.10.2008 в 16:56:19 #19да, подменя се, но като го смениш, ти дават добри парички за стария, така че не се набутваш особено много. от друга страна, когато си плащаш данъка на колата ползваш отстъпки. според теб колко от камионите, рейсовете и гр.транспорт минават годишни прегледи? а ако говорим в глобален мащаб, най-големите замърсители са корабите, при които няма ограничения за вредни емисии, а като си представим, че 80% от световната търговия се извършва именно с кораби, картинката става доста интересна.
XML
на 23.10.2008 в 16:51:16 #18Продават "Кремиковци" до седмица ====== Пак ли до седмица? Тия накрая наистина ще вземат да го продадат
morgenstern
на 23.10.2008 в 14:57:28 #17...а това, че някои гъзета ги махат, за да изтискат някоя и дрига конска сила отгоре е друга работа, типично наша...
morgenstern
на 23.10.2008 в 14:54:50 #16след 96-та всички коли са с катализатори, моника
morgenstern
на 23.10.2008 в 14:53:36 #15преди известно време имаше някакви стачки на превозвачи и пр. и тогава, само за няколко дни, без тяхното "дейно" участие, трафикът беше съвсем нормален, а въздуха се изчисти. казвам го от личен опит, защото точно тогава ми се наложи бая да покарам в най-замърсените части на софия.
morgenstern
на 23.10.2008 в 14:50:21 #14усещаш тая смрад, точно заради огромния брой камиони, микробуси и всички разновидности на градския транспорт, които е трябвало да бъдат претопени поне преди 15 години
an4oo
на 23.10.2008 в 14:35:47 #13morgenstern, това - "келешите, които искат тоя шибан завод да продължава да работи, го искат само за да могат да продължават да точат кинти и въобще им е през оная работа, както за работещите, така и за всички нас" - важи със същата сила и за келешите ("милите ни политически недоразумения", хаха), които искат да затворят завода и "част от принадлежащата земя да бъде продадена на строителни инвеститори"... Колкото до "съвременните автомобили имат ниски емисии на вредни вещества", Гоце, - защо ли аз, като работя в центъра на София, усещам с такава сила отровата на "ниските емисии на вредни вещества" на "съвременните автомобили"?
morgenstern
на 23.10.2008 в 14:05:48 #12келешите=милите ни политически недоразумения, сори!
morgenstern
на 23.10.2008 в 14:03:39 #11ан4оо, имай предвид, че келешите, които искат тоя шибан завод да продължава да работи, го искат само за да могат да продължават да точат кинти и въобще им е през оная работа, както за работещите, така и за всички нас, принудени да дишаме отровите. колкото до колите, да, прав си, но имай предвид и това, че истинските замърсители между мпс-тата са камионите, използвани от 25 и повече години и старите рейсове от гр. транспорт. близо 2/3 от частните коли са с катализатори или на газ. поднасям почитта си към паметта на баща ти, но не измествай проблема по емоционални причини. сполай ти и със здраве!
sofeto
на 23.10.2008 в 13:53:31 #10"След продажбата на комбината, най-вероятно ще бъдат ликвидирани някои производства и част от принадлежащата земя ще бъде продадена на строителни инвеститори, научи news.bg." - въпросът е кой ще продава земята? за да се продаде земя не ни е нужен митал, а която и да българска фирма за недвижими имоти...
Гоце
на 23.10.2008 в 13:22:04 #9an4oo, мир на душата му на човека! но съвременните автомобили имат ниски емисии на вредни вещества, а за Кремиковци дори не се предвиждаше да се монтират филтри. За всички е по-добре да го закрият, а работещите и живеещите там да поживеят някоя година повече...
null
на 23.10.2008 в 13:01:33 #8баси тъпата ситоациа - да ни трови губещо предприятие... --- баси тъпата ситуация - полуграмотни лумпени, чието мнение се формира от битиви и нюз.беге имат право да решават съдбините на България, използвайки правото си на глас.