Председателят на Синдиката на българските железничари към КНСБ Петър Бунев ще поиска от прокуратура да провери дали БДЖ е във фалит. Припомняме, транспортният министър Ивайло Московски обяви, че дружеството е фалирало и единственият начин за спасяване на железниците са плануваните мащабни реформи.
Бунев обаче изрази силно съмнение в думите му.
Аз бих казал, че БДЖ не е във фалит. Нека някой да докаже че е във фалит и ако е било във фалит, защо не са го обявили, заяви той, цитиран от БНР. Бунев добави, че ще подаде сигнала казаното от Московски в прокуратурата в началото на седмицата.
Нека тя да провери, за да видим дали наистина БДЖ е във фалит или пък не, посочи той, подчертавайки, че в нито един одитен доклад досега не е записано, че дружеството е в толкова тежко състояние.
Според Бунев, близо 400 души са подписали споразумение за доброволно напускане, за да получат шест заплати, но с идеята за увеличаване на пенсионната възраст с година, този процес ще спре.
Синдикалистът потвърди, че на 24 ноември ще има стачка в железниците.
Росен Зарков от "Подкрепа" потвърди от своя страна излизането и на неговия синдикат от тристранния съвет, както и искането за оставка на министър Симеон Дянков и на мениджмънта на БДЖ.
Той посочи най-важното, което трябва да се направи в железниците:
Имаше гласуване в парламента на финансиране от 140 милиона лв. Парламентът е най-висшият форум в България, но се оказа, че над него има по-висш, който се казва Симеон Дянков. Той просто каза, че няма да ги даде.
icomaestroto
на 20.11.2011 в 15:30:07 #5И милиционерите,Буца и милиционерите ама що мълчите като пут..?Като са се изхабили след 20-25 год в МВР да се преквалифицират и да продължават да бачкат като всички. Курсове за преквалификации всякакви работа за без пари колкото искаш 1% от работещите да не вземат пенсии 20 год а да работят поне 10 и се оправят нещата ама кой ще пази от гласоподавателите??????
batSpiro
на 19.11.2011 в 22:47:20 #4Тия синдикати са просто луди. Като ти кажат, че едно дружество е практически във фалит, това не означава, че то е юридически във фалит, а че е дефакто във фалит. След като в продължение на повече от две години (а според трета информация, дори още повече) БДЖ не е плащала нищо по кредитите си, то тя е дефакто във фалит. Всеки ден и е подарен от кредиторите, и всеки един кредитор може да я затвори, и да започне процедура по фалит практически в рамките на 3 работни дни. Както видяхме от процедурата започната от Брюксел, оздравителната програма за БДЖ вероятно нарушава принципите на ЕС (непозволена държавна помощ извън рамките на позволеното). Нашата държава кандидатства за държаваната помощ (кредита от СБ), но според правилата на ЕС, тя може да е еднократка и се изисква поне 50% самоучастие от страна на БДЖ в рамките на реформата, по която кандидатстваме. БДЖ не може да самоучаства и с 5%. Отделно ние кандидатстваме да опростим (държавата да поеме) поне дълговете на БДЖ преди влизането в ЕС (от преди 2007-ма), но и това кандидатстване няма да мине, защото ни разследват за вече давана държавна помощ (през 2007-ма и 2008-ма), и ако такава бъде открита, освен глобите, които ще получим, никаква допълнителна помощ за БДЖ няма да бъде разрешена. Ситуацията е толкова зле, че тук говорим или за пълно уволнение и пренаправяне на дружеството наново (стил Балкан) ако въобще може да стане законово (и както при Балкан, под 1/3 от служителите ще се върнат обратно), или да хванем последният законен влак с 30-40% уволнения (които ако щат да вярват синдикатите но вероятно ще са най мекото нещо, което може да се случи на БДЖ)
bloodone
на 19.11.2011 в 17:59:01 #3"Имаше гласуване в парламента на финансиране от 140 милиона лв. Парламентът е най-висшият форум в България, но се оказа, че над него има по-висш, който се казва Симеон Дянков. Той просто каза, че няма да ги даде." До колкото помня Дянков отказа всякакво финансиране, докато дружеството не може да си покрива само ПОНЕ ЛИХВИТЕ ПО ЗАЕМИТЕ (а не самите заеми). А какво е едно дружество, което не може да си покрива дори лихвите по заемите? - ФАЛИРАЛО! Та според тези синдикати, дружеството не е фалирало не заради друго, ами защото държавата е обещала да даде пари... Е извинявайте, но и мен някой да ми дава пари на готово и аз никога няма да фалирам... ХРАНЕНИЦИ ТАКИВА!
halo
на 19.11.2011 в 17:08:54 #2Според мен те сами ще се ликвидират. Интересно ми е след фалита на БДЖ дали Бунев /и групата до него/ ще си намери работа в новото дружество, което ще стопанисва железницата... Два пъти по-интересно ми е кой ще прави нов синдикат там и какъв.
griffin
на 19.11.2011 в 16:05:50 #1аз искам ликвидиране на синдикатите