Едва 17 служители на БДЖ в цялата страна се включиха в стачката, която продължи три седмици. В София има само един стачкуващ синдикален лидер.
Ръководството на железопътния превозвач обмисля да възстанови движението на спрените днес 166 влака, които се движат в интервала от 08.00 до 16.00 часа. Тези влакове бяха спрени от движение поради стачните действия, които нарушаваха редовния им график и водеха до сериозни финансови загуби за дружеството.
Броят на доброволно приелите да бъдат освободени от длъжност вече е 1003 служители, поясниха още от дружеството.
Вчера беше постигнато съгласие между синдикатите и ръководството на "Товарни превози". По-късно днес Съветът на директорите одобри колективния трудов договор и той беше подписан. Срокът му е за две години от датата на неговото подписване.
С другото дружество - "Пътнически превози" и Националната компания "Железопътна инфраструктура", до сближаване на позициите и споразумение не се е стигнало, посочват от КТ "Подкрепа" и на КНСБ.
Ръководството на „БДЖ - Пътнически превози" ЕООД призовава и малкото стачкуващи служители да проявят разбиране и да не възпрепятстват нормалния работен процес. По този начин ще бъде възстановено доверието на клиентите, които ще могат отново да използват предлаганата им от националния железопътен превозвач услуга, изтъкват от там.
ЮристЪ
на 14.12.2011 в 20:35:26 #12Разделиха ги и ги прецакаха по отделно. Чеп за зеле не става от нас, и да протестираме не можем. Нека им е сега, щом са подписали до 2г. са без работа. Иде приватизация,глупаци
scorpio
на 14.12.2011 в 19:49:03 #11Май някой нещо не е разбрал.. а Главния даже и се опитал да мисли и да дава аргументи. Главен - това за "политическото мислене" от тезисите на Мусолини ли го преписа? Човек - много ти куца логиката, убягват ти факти, а и ценностната ти система е пълна каша. Стачката е "провалена", но не пълно, а частично - заглавието е подвеждащо, надявам се, поради незнание от страна на дописника. Целта на стачката беше да се предизвикат преговори с управата на Холдинга (тъй кат отя се опитваше ултимативно да налага решение), а не да се стопира реформата. Както се вижда, преговори са проведени -дори има успех в преговрите с "Товарни превози". Всъщност провалът е в преговорите с "Пътнически превози", което може да се нарече и накакъв провал на стачката. За неразбралите (по-скоро непрочели статията изцяло) - малкия брой стачкуващи се дължи на липсата на условия за изразяване на протеста - стачката е обявена само за периода 8:00-16:00 часа, а се вижда, че от БДЖ просто са "съкратили" влаковете в този интервал... елементсрно извиване на ръцете, което най-вероятно ще им излезе "през носа". Stay tuned ;-)
Xa-x@v
на 14.12.2011 в 19:38:12 #10С такова мислене на герберите по форума сме на това положение в България.Пак за пореден път ви казвам,че минахте онези,които плюете,ама онези преди 89 година.
Юлиан-3
на 14.12.2011 в 18:52:21 #9метинчо, в Стамбул е имало пазар на роби, не се прави на 3,14.....

Юлиан-3
на 14.12.2011 в 18:44:13 #8стачката разбира се бе половинчата, засегна преди всичко пътническите превози(боли го Вальо Златев-той си има шофьори) и не застраши икономически интереси......синдикатите не осъзнаха(а може и някои "лидери" да са били съвсем наясно ), че настоящите управници 5 пари не дават, че хиляди българи търпят транспортни неудобства, стига товарите на който трябва да се движат редовно.....платените драскачи и обикновените кухи лейки тук е редно да знаят, че пешкира ще го операт не синдикалните босове, а обикновените хора, които , смели в наивността си се опълчиха срещу заграбването на последната тлъста държавна баничка......

pusi
на 14.12.2011 в 18:23:02 #7То се очакваше,свърши измислената стачка
димукрад
на 14.12.2011 в 17:07:59 #6"Провал на стачката в БДЖ" А вие друго ли очаквахте?! Намирате се сред българи, в България! Предателско племе! Роби! Не напразно половин хилядолетие българите и българските земи са били под турско робство! Сега поробителите са много!

glaven
на 14.12.2011 в 17:06:01 #5kaily | 14.12.2011 15:09 - ще обобщя за теб - 300 човека се борят за да останат без работа други 15 000 работника, и синдикатите им помагат.
amica1
на 14.12.2011 в 15:47:21 #4Подкрепям Главен. От самото начало виждам, че нещо куца в стачката и ти добре формулира нещата.
kaily
на 14.12.2011 в 15:09:53 #3Що си мисля, че в тоя форум подставените лица станаха повече от истинските форумци? Как може един нормален средностатистически българин да обижда така други българи, които се борят срещу мизерията? Не може естествено. Значи който с такива думи обижда народа си, е ненормален и очевидно платен. Нищо де ,така поне се създават работни места, драскайте.
glaven
на 14.12.2011 в 13:36:38 #2"Едва 17 служители на БДЖ в цялата страна се включиха в стачката, която продължи три седмици. В София има само един стачкуващ синдикален лидер." --- > "В София има само един стачкуващ синдикален лидер." Дам - наглоста и безочието нямат граници. Ако не се лъжа смисълът на синдикатите е да подкрепят с политическо мислене и законови действия желанието на мнозинството работещи в определен отрасъл при изразяването си на основан протест пред правителството, без да бъдат замесвани политически интереси, напълно безпристрастни. Такаааа... - Моля ви да откриете 10-те разлики в по-горният текст : ( айде от мен да мине ще ги отбележа ) - Подкрепят с политическо мислене .. - При нашите синдикати такова липсва - те работят по правилата на инатът-дебил - "ИСКАМ, ИСКАМ ИНАЧЕ НЯМА !". - Законови действия - ако мако се вгледаме - не само че действията не им са законосъобразни, но и подтикват към гражданско неподчинение и нарушаване на установеният ред, включително и извършване на тежки престъпления. - Подкрепят мнозинството .. - Прекъснете ми мисълта ако се заблуждавам, но 300 човека стачкуващи от 13 600 не ми се вижда като мнозинство, а при условие че над 95% от стачкуващите подлежат на отстраняване от работа - нещата наистина отиват на зле... -Работещи в определен отрасъл ... ще кажете че жп превозвачите са определен отрасъл, и ще бъдете прави, но ако си спомним - въпросните "синдикати" подтикваха всички отрасли към стачка. - Изразяването си на основан протест пред правителството - Кое точното е основаното на въпросният протест - имаме една компания, която е практически фалирала, и правитеството за да не закрие 15 000 работни места и дава едно рамо къде - както може, а "синдикатите" се дърпат - и дори в цялата си наглост НАСТОЯВАТ за действия, с които биха закрили възможно по-бързо въпросната компания. - Без да бъдат замесвани политически интересе - Незнам за вас, но господата от БСП побързаха да "ударят едно рамо" на синдикатите, като допълнително нажежаваха обстановката, и дори направиха опит за политически преврат - нещо, което наистина се хареса на "синдикатите" и те се включиха в него. - Напълно безпристрастни - това е реално най-късият виц в тази наистина комична история - чуха се какви ли не напатки на лична и политическа основа от въпросните "лидери" на синдикатите по адрес на управляващите, дори че и бъдещият държавен глава. ... "В София има само един стачкуващ синдикален лидер." ... - Как може синдикат да подкрепя сам себеси и да стачкува за нещо, в което той не участва пряко, нито има икономическо или фактическо обуснование да го прави. А може би стачкува против Синдикатите ... .. . . интересно, интересно ... НАСТОЯВАМ ЗА НЕЗАБАВНА ПРОВЕРКА НА ВЪПРОСНИТЕ СИНДИКАТИ, ТЯХНАТА БАЗА ЗА ВЗЕТОТО РЕШЕНИЕ ЗА СТАЧКА, БАЗАТА ИМ ЗА ВЗЕТОТО РЕШЕНИЕ ЗА ПРЕКЪСВАНЕ НА ОСНОВНИ АРТЕРИИ ЗА ПРЕВОЗИ, КАКВИ ИМ СА ВЗАИМООТНОШЕНИЯТА С БСП, И ДАЛИ ИМАТ МАТЕРИАЛНА ИЗГОДА - КОСВЕНО ИЛИ ПРЯКО ОТ ПРЕКЪСВАНЕТО НА ПРЕВОЗИТЕ И ОПИТЪТ ЗА ПРЕВРАТ.
halo
на 14.12.2011 в 13:00:15 #1"Едва 17 служители на БДЖ в цялата страна се включиха в стачката, която продължи три седмици. В София има само един стачкуващ синдикален лидер." -------------------------------------- Къде мога да намеря списъка със 17-те служителя? Най-много ме интересува софийския "титан на синдикалната мисъл" ...
Тези хора ли са обкръжението на Бунев?
Главните виновници за една безсмислена стачка! 