Над 1 милиард евро са внесли в хазната през 2010 „Лукойл". Печалбата на компанията от дизел е една стотинка за литър. Компанията е на загуба от 12 стотинки за литър бензин А95.
Това обяви Сергей Гиндич - Зам.-генерален директор по доставки и продажби в „Лукойл", на заседание на Комисията по икономическа политика, провеждащо се в парламента.
В началото на днешното заседание се оказа, че депутатите не са подготвени с преводач от руски език, който да превежда на аудиторията думите на представителя на Лукойл.
Извикайте Дянков да превежда, предложи червеният депутат Румен Овчаров.
Е, ако той не дойде, г-н Овчаров е тук, обяви на аудиторията, която не говори руски език, председателят на икономическата комисия Мартин Димитров.
От своя страна „Ромпетрол" обявиха, че от три години работят на загуба, като според данните им натрупаната загуба за този период е 25 милиона лева.
Бившият икономически министър Петър Димитров от БСП иронично се обърна към представителя на компанията с думите: „Много хуманно звучи да работите на загуба". Той показа данни от 31 март, според които дизелът е по-евтин в девет страните от Европейския съюз.
Ако има такива фирми, дайте ги да печели Българияq заяви Димитров по повод това, че петролните фирми работят на загуба. Направили сме един данъчен рай и се надяваме да има ябълки и за българите, допълни той.
Цена над 2 лева е взрвоопасна, тя превръща българите в протестиращи араби. Така „червеният" депутат коментира високата цена на бензина у нас.
От Лукойл обясниха и как се определя цената на техните продукти. В ценообразуването влизат фактори, като стойност на нефта, акциз и ДДС, разходи за нефтопреработка, дистрибуция, маркетинг, транспорт.
При дизела най-голям дял в ценообразуването се пада на акциза и ДДС - около 41%, а 40% определяща за цената е стойността на нефта.
Сред другите фактори за цената на крайния продукт на Лукойл влизат и заплати на служителите, застраховки, разходи за съхранение на горивата и др.
От Лукойл също така обявиха, че у нас от година се наблюдава увеличение на вноса на бензин и дизел. Така например, според данните на компанията през 2008 вносните горива у нас са 27%, 2009- 28%, а 2010 - 39%. Лукойл не е монополист на българския пазар, изтъкна Сергей Гиндич.
И от „Кълвача газ" посочиха, че компаниите у нас масово работят на загуба. Според изпълнителния директор на компанията Кун Иванов виновна за високата цена на горивата е нормативната уредба и по-точно променените технически изисквания за данъчните складове. Тази промяна налага сериозни инвестиции от страна на компаниите, затруднява вноса, освен това се задържат средства на компаниите под формата на различни банкови гаранции.
Само в Стара Загора „Кълвача газ" е вложила миналата година 1 млн. лева и все още няма статут на данъчен склад.
Депутати от ГЕРБ, БСП и Синята коалиция неодумяваха защо все пак цената на горивата у нас е по-висока от редица европейски страни, в които данъчната среда не е толкова благоприятна.През миналия месец, по данни на Иван Иванов, бензинът в Люксембург е бил с 30 стотинки по-евтин, отколкото у нас. Петър Димитров от БСП веднага представи по-актуални данни. Към "атакта" от данни към компаниите се включи и Валентин Николов от ГЕРБ, според когото през миналата година у нас са внесени 400 000 тона дизел, но въпреки това той държи високи цени.
От Лукойл обясниха, че в Люксембург данъците за горивата били по-ниски от тези в България. Това изявление смути депутатите в икономическата комисия. В Румъния пък добива и логистиката били по-евтини, пак според Лукойл.
На въпрос защо цените на горивата на всички компании са еднакви, след като само една от тях - Лукойл, има рафиненрия, а другите внасят, Сергей Гиндич посочи, че като ходил по родните магазини му направило впечатление, че цената на хляба и киселото мляко на различните производители били сходни.
В дискусията се включиха и протестиращи граждани от Варна. По повод това, че компаниите работят без печалба Ивелин Мутафчиев заяви :"Благодарим ви, на всички фирми, че сте в България". Той дори им предложи във Варна, където се събира подписката срещу високите цени, да бъде поставена и кутия за волни пожертвования, за да бъде спасен бизнеса с горива.
Благодаим ви за помощта, но кутията не е нужна, отговори Сергей Гиндич.
В крайна сметка депутатите поискаха още данни от компаниите, както и техните предложения как да бъде намалена цената на горивата.
STG
на 02.04.2011 в 17:29:06 #39абе хора , никой ли не видя че статията е пусната на 1 април
Чоко
на 02.04.2011 в 02:45:22 #38Горките. Дайте да им съберем пари за закуски.
thedreamer
на 02.04.2011 в 01:56:02 #37http://www.lukoil.com/press_6_5div__id_21_1id_23410_.html
thedreamer
на 02.04.2011 в 01:32:48 #36"Ся сън нема да спя заради Лукойл" --------------------------------- - Нещо не я разбирам тази ирония? С кое от предишните мнения за монополиста Лукойл не си съгласен? На главния си сайт тази компания се хвали с огромни печалби нараснали близо с 30 % през последните 1, 2 години!
вирус
на 02.04.2011 в 01:20:52 #35Ся сън нема да спя заради Лукойл
Yavor
на 02.04.2011 в 00:49:54 #34Е ТОВА Е ВИЦА НА ДЕНЯ
ЛУКОЙЛ НА ЗАГУБА
Е ТЕЗИ ГАДНИ МОНОПОЛИСТИ НИ ВЗЕХА ЗА МЕЗЕ

a-z
на 01.04.2011 в 23:13:01 #33Стнете си сами , един барел е 208 литра от един тон излизат грубо 600 л нафта , 300 л бензин и100л мазут ко един барел е 140 долара дори и българия изразходва 100 000 барела дневно сметнете сами кой е на загуба
a-z
на 01.04.2011 в 23:08:28 #32Ако някой работи на загуба и продължава да го прави , това може да означава единственно че пере пари.
srong
на 01.04.2011 в 21:44:38 #31еййй тези ни взеха съвсем на балабурници.Егати наглите нахалници.Няма ли държава да ги сложи намясто?
Lupi
на 01.04.2011 в 21:24:12 #30posredstven
на 01.04.2011 в 21:21:23 #29Те това го прикзват поне от 15 год Нали хората трябва да живеят в заблуждение а служителите им - под напрежение за уволнение
rusnache
на 01.04.2011 в 21:12:27 #28Лъжа, гнусна, долна, мазна лъжа. Със загуби при 12ст./литър се строят хотели, купуват яхти, отварят нови бензиностанции. ТУк идва момента да попитаме дружно - от къде финансов ресурс да работите с 12ст/литър загуба? Това по груби сметки прави над 1 200 000 лв дневна загуба от бензина, това са 36 милиона месечно - от къде толкова пари, колко да скубали преди това?
TODOR
на 01.04.2011 в 20:40:19 #27Бях решил да предложа да изпращаме по един SMS с благотворителна цел ,но като гледам самодоволните физиономии на смимката реших ,че не е по реда си.
Xa-x@v
на 01.04.2011 в 20:40:01 #26ТъндЮ,пак не си разбрал,какво те питах
То не е въпросът дали си излизал само,а какво си разбрал или само разходки си правил
Нищо поне си призна,че си бил комсомолски секретар
Няма и грам общо с онова,което е там и тука,ама грам.Я обясни,защо на времето караха комунягите,когато ходят на ексурзии в една например Гърция да казват,че там е много лошо,а? в действителност не е било така,а за сега да не говорим.Тогава с какъв акъл говориш за капитализъм в България?
Сериозно ли си мислиш,че в България е капитализъм? 
thunderlord
на 01.04.2011 в 20:30:21 #25Сега обаче Хахав ... Демокрацията дава неограничени възможности ... затуй работете, печелете , правете рафинерии и продавайте на Матриала ефтини горива
Uzunov
на 01.04.2011 в 20:27:47 #24Правителството да търси инвеститор за Плама Плевен или само да инвестира в нея. ВЕДНАГА
thunderlord
на 01.04.2011 в 20:27:34 #23Регистриран на: 10.04.2006, 13:03 29. Xa-x@v | 01.04.2011 19:18 TъндЮ,би си камшика много бързо снощи Нормално,като нямаш логично обяснение.Я сега кажи сериозно излизал ли си извън България,че точно пък ти ще ми говориш за капитализъм!Хал хабер си нямаш,грам понятие. Още през Социализма...
Виж сега Хахав ... моя дядо викаше така , Едно време ... га капиталистите ни продаваха скъп кашкавал , тарашахиме мандрите 
Xa-x@v
на 01.04.2011 в 20:18:40 #22TъндЮ,би си камшика много бързо снощи
Нормално,като нямаш логично обяснение.Я сега кажи сериозно излизал ли си извън България,че точно пък ти ще ми говориш за капитализъм!Хал хабер си нямаш,грам понятие. 
thunderlord
на 01.04.2011 в 20:14:26 #21Регистриран на: 10.04.2006, 13:03 27. Xa-x@v | 01.04.2011 19:08 Понеже Другаря Златев няма време за глупости,но има уши навсякъде,както и тука,да вземат протежетата да му докладват да обясни следното: 2008 година - 150 долара за барел 2011 година - 100 долара за барел Цената на бензиностанциите е почти еднаква!Нещата са много прости и не е нужно да си икономист за да обясниш.Хайде бе излезте и обяснете на хората!Ами 2008 как не бяхте на загуба?
Хахавия ... от Матриала ... не става така дете наивно ... хем Капитализъм ... хем да гледаш у копанката на Капиталистите
ПП. Снощи гледам , не те е сдържало и си доразвил глупостите до УлегУфрении ... жалко че си легнах, добре щях да се позабавлявам с крехката ти психика

Xa-x@v
на 01.04.2011 в 20:08:11 #20Понеже Другаря Златев няма време за глупости,но има уши навсякъде,както и тука,да вземат протежетата да му докладват да обясни следното: 2008 година - 150 долара за барел 2011 година - 100 долара за барел Цената на бензиностанциите е почти еднаква!Нещата са много прости и не е нужно да си икономист за да обясниш.Хайде бе излезте и обяснете на хората!Ами 2008 как не бяхте на загуба?