Милиард и 300 млн лв. е оборотът от продажбите за 2008 г. на целия бранш, който се занимава с изкупуване на отпадъци, обяви Борислав Малинов, председател на Българската асоциация по рециклиране, цитиран от БНР.
Кражбите, за които съобщават компании като НЕК и БДЖ, са за 10 млн лв, което прави под 1 процент от общото количество.
В същото време Малинов призна, че не е ясно какъв е делът на сивия сектор. Той отбеляза и че подадените до момента от асоциацията сигнали за нелицензирани пунктове за изкупуване на отпадъци са само 6.
По думите му, откриването на такива пунктове е трудно, тъй като те обикновено са къщи, където хората живеят и приемат метали само нощно време или след предварителна уговорка с доставчика.
Зрител
на 02.09.2009 в 17:08:26 #3Точно това е проблемът. Кражбите на метал (кабели, релси) нанасят много повече щети от цената на самия метал като такъв. Така че тази практика трябва да се ИЗКОРЕНИ. Частните лица или предават отпадъчните си метали безплатно или си живеят заровени в тях. Метални отпадъци търкалящите се по улицата (вече) няма. Старите автомобили са друга тема.
Минувач
на 02.09.2009 в 16:32:30 #2Зрител Лесно решавате проблемите! Вторичните суровини се събират от социално слаби хора и предино цигани. Как си представяте: клошаря тика количката с кашони, предава ги, а получава парите по сметката си с карта Виза?
Зрител
на 02.09.2009 в 12:30:44 #1Ами да забранят изкупуването на метали от частни лица и фирми, които нямат производствен процес даващ метални отпадъци. Пък ти като частно лице ако имаш да речем излишен радиатор и стара печка или като фирма си наследил двор с разни ламарини, ръждясал трактор и др. и не искаш да се простиш с тях без пари, завирай си ги на тъмно. Което означава, че пунктовете на практика не могат да правят разплащания в брой, а само по банков път. И готово![](https://webnews.bg/assets/images/emoticons/bigok.gif?_=1446728989)