С атракционно пътуване от София до Банкя и обратно с ретро влакова композиция, теглена от парен локомотив, министърът на транспорта Александър Цветков и шефът на БДЖ Пенчо Попов показаха, че реформите в железницата не са само съкращения и оптимизиране на разходите, но и развитие на нови приходоносни дейности.

Ако някой иска да се чувства царски, може да го направи с БДЖ, заяви министър Цветков и изтъкна, че в ретро влака е включен и царският вагон с царското купе, които могат да бъдат наети.

По думите на Любомир Илиев - директор „Маркетинг и продажби" в БДЖ, наемането на един вагон струва 750 лева на ден, а на парен локомотив - 950 лева на ден.

Един ретро влак по дестинацията София-Пловдив-София струва 4000 евро.

БДЖ е една от малкото железници в Европа, която може да предложи такава услуга. Разработената програма за атракционни пътувания включва дестинациите София-Бургас, София-Пловдив, Велинград-Септември с теснолинейката.

С рекламна цел БДЖ пуска за 20 дни дестинацията София-Банкя с ретро влак. Само за първите 10 дни са превозени 9000 души, а приходите от това са 8000 лева. Цената на билета е 0.80 лева, каза огнярят на парния локомотив - Христо Иванов. Той изтъкна, че това е конкуренция и на метро, и на маршрутки.

Репортер на news.bg успя да надникне в пещта. Машинистът разказа, че температурата там достига 1000-1200 градуса. Пещта поглъща около два тона въглища само за курса София-Банкя-София. Огнярите също са двама - за да се сменят по време на пътя, разказа Чавдар Трендафилов от БДЖ.

Машинистът каза, че машината го слуша и както всички се уверихме - върви.

Пътуването беше атракция не само за пътниците, а и за всички, които срещна по пътя, защото свирката на локомотива и парата, която я изпраща, привличаха вниманието отдалече. Децата пък искрено се забавляваха и имитираха звуците на парния локомотив и с нетърпение очакваха отново да свирне.