С атракционно пътуване от София до Банкя и обратно с ретро влакова композиция, теглена от парен локомотив, министърът на транспорта Александър Цветков и шефът на БДЖ Пенчо Попов показаха, че реформите в железницата не са само съкращения и оптимизиране на разходите, но и развитие на нови приходоносни дейности.
Ако някой иска да се чувства царски, може да го направи с БДЖ, заяви министър Цветков и изтъкна, че в ретро влака е включен и царският вагон с царското купе, които могат да бъдат наети.
По думите на Любомир Илиев - директор „Маркетинг и продажби" в БДЖ, наемането на един вагон струва 750 лева на ден, а на парен локомотив - 950 лева на ден.
Един ретро влак по дестинацията София-Пловдив-София струва 4000 евро.
БДЖ е една от малкото железници в Европа, която може да предложи такава услуга. Разработената програма за атракционни пътувания включва дестинациите София-Бургас, София-Пловдив, Велинград-Септември с теснолинейката.
С рекламна цел БДЖ пуска за 20 дни дестинацията София-Банкя с ретро влак. Само за първите 10 дни са превозени 9000 души, а приходите от това са 8000 лева. Цената на билета е 0.80 лева, каза огнярят на парния локомотив - Христо Иванов. Той изтъкна, че това е конкуренция и на метро, и на маршрутки.
Репортер на news.bg успя да надникне в пещта. Машинистът разказа, че температурата там достига 1000-1200 градуса. Пещта поглъща около два тона въглища само за курса София-Банкя-София. Огнярите също са двама - за да се сменят по време на пътя, разказа Чавдар Трендафилов от БДЖ.
Машинистът каза, че машината го слуша и както всички се уверихме - върви.
Пътуването беше атракция не само за пътниците, а и за всички, които срещна по пътя, защото свирката на локомотива и парата, която я изпраща, привличаха вниманието отдалече. Децата пък искрено се забавляваха и имитираха звуците на парния локомотив и с нетърпение очакваха отново да свирне.
x-man
на 06.04.2011 в 12:45:25 #8Приватизирай и после всичко на скраб .
sultan mehmet
на 04.04.2011 в 22:34:32 #7Вие на тази барака царски вагон ли му викате? Вижте какво строи манафа.След две години 6те пътуват под босвора http://www.youtube.com/watch?v=AfdS0cXzick&feature=related
bloodone
на 04.04.2011 в 22:24:22 #6Този шеф на маркетинговия отдел, трябва да бъде незабавно уволнен. За 10 дни приходите са 8000 лева от 9000 човека тоест по 800 лева на ден, но от друга страна ако частно лице иска да наеме влака трябва да плати 1700 лева?!? И как тогава ще стимулират примерно една туристическа агенция да наеме влака, когато излиза повече от 2 пъти по-ефтино да се отиде направо на място и туристите да си купят нормални билети? Да не говорим, че хората, които биха желали да се возят трябва да го правят заради удоволствието да се возят на "царския влак", а не защото цената била "конкурентна" на метрото. Музеите да не би да се конкурират по цени с дискотеките? С такива пишман-шефове нищо чудно, че БДЖ постоянно е пред фалит!
schutz
на 04.04.2011 в 22:11:05 #5Тези от БДЖ или са по-тъпи дори и от Свирката, или просто не им пука от нищо За 10 дни са направени 20 курса с този локомотив. Това ще рече: 40 тона въглища по около 200-250лв/тон. 160 м3 вода. Персонал. Поддръжка (или поТдръжка, както вика Свирката). ------- 8000 лв приходи!?
Brad Mehldau
на 04.04.2011 в 18:04:19 #4То хубаво като идея, но от приятели знам, че пътуването с въпросното влакче е било отвратително. Пътят от София до Банкя всъщност минавал през тотална мизерия, като "ландшафтът" се е състоял само от грозни цигански махали и катуни, а вътре във вагона ставало много задушно и горещо, но при отваряне на прозореца започвал да влиза пушек и сажди от локомотива... Хората са се прибрали с автобус от Банкя, защото не са искали да си причиняват всичко това на връщане отново
Los Angeles 90034
на 04.04.2011 в 17:27:41 #3Tия нормални ли са а продават билета само за 80 стотинки???? Билета трябва да е между 3 и 5 лева за такава атракция... Тези минимални приходи са ндостатъчни за поддръжката на локомотива и вагоните... Откаде части ако нещо се развали??? Смешници. Румънците отдавна вече приватизираха половината от тяхната железница тия нашите си мислят че с един паяантов локомотив ще спасят индустрията.
draznitel
на 04.04.2011 в 15:39:12 #2Ма тея от БДЖ ако са прости, то що и нас ни правят на такива ? Голем приход големо нещо ей ! Това влакче, като издумка 2 тона въглища до Банкя, това са 540 лв само за тях ! Демек на всеки курс требва да превозват по 675 пътника, в двете вагончета, за да са на нула , а отделно като сложим заплати и поддръжка, излиза че минимум трябва да возят по 1000 човека . В 2 вагончета !!! Конкуренция са на баба ми фърчилото.
жунгръц
на 04.04.2011 в 14:38:55 #1здравейте циркаджии