Съкращения в системата на БДЖ няма да има. Това увери министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов пред журналисти.
Той коментира появили се публикации, в които се твърди, че над 600 души от администрацията в националния железопътен превозвач ще останат без работа. Папазов посочи, че никога не е назовавал точно число и че не става въпрос за съкращения, а за оптимизация.
По думите му там, където са открити възможности за пренасочване и квалификация на персонала те ще бъдат използвани. Транспортният министър даде пример, че хора, които в момента са счетоводители към администрацията на БДЖ, могат да се преквалифицират като описвачи на вагони.
На този етап Папазов не вижда и основания за железничарска стачка.
Той, заедно с зам.-транспортния министър Антон Гинев, шефовете на БДЖ и НКЖИ Християн Кръстев и Милчо Ламбрев направиха инспекция на ремонта на втора железопътна линия в участъка София - Мездра - Враца.
За периода 2010 - 2014 г. там бяха ремонтирани над 30 км. железен път, което позволява съкращаване на времето за пътуване с 25 минути. Вложените средства в рехабилитацията на линията, построена за първи път през 1897 г. е струвала над 14 млн. лева.
Ремонтът на линията включва няколко участъка, като на всеки от тях се възстановява проектната скорост, която е в диапазона 70-80 км/ч, а на някои междугария дори и повече.
Пример за такава отсечка е изцяло ремонтираното междугарие Илианци - Курило, където влаковете ще могат да се движат и със скорости от 120 км/ч. По време на проверката на която присъства и министър Папазов, електрическата мотриса Дезиро показа това и на практика.
Пред журналистите говори и зам.-генералният директор на НКЖИ Христо Алексиев, който коментира изграждането на жп трасета в Северозападна България. Той посочи, че приоритет на Европейската комисия и на българското правителство е изграждането на линията София - Видин. През следващия програмен период 2014 - 2020 г. се планира изграждането на участъка от Видин до Медковец, който е с дължина около 60 км.
Новото трасе трябва да осигури бързо преминаване на пътници и товари между София и „Дунав мост 2". Очаква се изцяло готовото трасе между столицата и дунавския град да бъде готово около 2030 година.