Въвеждаме онлайн решаване на потребителски спорове. Народното събрание прие на второ четене промени в Закона за защита на потребителите, с които транспонираме Европейска директива в тази насока.

Одобрените текстове предвиждат изграждане на платформа за онлайн решаване на спорове, която ще предлага единен портал за достъп на потребители и търговци, които искат да решат пререканията си извън съдебната зала.

Законът вече регламентира извънсъдебното решаване на потребителските спорове при продажба на стоки или предоставяне на услуги от специален орган за алтернативно решаване на спорове.

Участието на страните в подобна процедура ще е доброволно и не замества съдебните спорове. Всеки участник ще има сам избор дали да се яви на такава процедура, както и дали все пак да заведе дело.

Споровете ще се решават по алтернативния метод в срок от максимум 90 дни, като ще бъде предоставен и разумен срок, в който страните да решат дали да приемат предложеното от системата споразумение или решение.

Страните няма да са задължени да ползват адвокат. Посоченият 90-дневен срок почва да тече от момента на получаване на всички документи и доказателства по съответния казус. Процедурата по решаване на спорове ще е безплатна или ще налага минимални разходи.