Няма да спя докато не извадя „Холдинг БДЖ" на печалба. Това заяви новият изпълнителен директор на дружеството Йордан Недев по време на кръгла маса, посветена на развитието на железопътния превоз в България.

На събитието присъстваха представители на синдикатите, на неправителствени организации, икономисти, както и ръководството на „Холдинг БДЖ".

Недев допълни, че след като извади БДЖ на печалба, той ще стане алчен и ще иска тя да се увеличава. Той подчерта, че няма сантимент към БДЖ, а ще се довери на преценката си, подплътена от практиката му на финансист досега.

На въпрос, зададен от председателя на Съюза на българските железничари Петър Бунев, дали има изобщо печеливша линия на „БДЖ Пътнически превози", председателят на Съвета на директорите на холдинга Владимир Владимиров подчерта, че дори и най-натоварените влакове София-Бургас и София-Варна регистрират известни загуби. Тоест „БДЖ Пътнически превози" няма печеливш влак.

Владимиров посочи, че днес на заседанието на МС се очаква да бъде разгледан въпросът с мостовото финансиране, което да осигури жизнено необходимите средства на БДЖ преди получаването на заема от Световната банка.

Председателят на Съвета на директорите на БДЖ посочи, че 25 милиона лева ще бъдат за погасяване на задължения към доставчици, а други 25 милиона лева ще бъдат използване за спешни ремонти на подвижния състав.

Йордан Недев заяви, че първите два дни от неговата работа, в които той се е запознал със състоянието на БДЖ, са му се сторили като 2 месеца. Запознавайки се с резултатите на компанията, Недев е установил, че положението е почти военно и че трябва да се освободим от врага в нашето легло.

Той подчерта, че между всичките 13 000 служители на БДЖ в момента липсва ефективна комуникация и че това нещо трябва да се промени.