В Горна Оряховица железничарите протестираха заради забавеното изплащане на заплатите им.
Петър Бунев - председател на Синдиката на железничарите към КНСБ, цитиран от БНР, поясни, че основните причини за протеста са две.
Първата е забавеното плащане на заплатите на служителите, както и предстоящите масови съкращения в сектора.
Бунев потвърди, че се предвижда съкращаване на близо 4 000 работещи в железниците. 2 000 от тях са ангажирани в БДЖ, а 2 000 в НКЖИ.
Председателят на синдиката беше категоричен, че ако тези служители бъдат лишени от работа, това ще доведе до закриване на железопътни линии. Той добави, че синдикатът ще се противопостави на закриването на инфраструктура в страната.
Ние категорично заявяваме, че ще се противопоставим на закриването на инфраструктура в България,посочи Бунев. Толкова ли е тежка тази криза, за да закриваме линии на по 100г., попита синдикът.
В коментар за тежката икономическа ситуация Бунев добави още, че работещите в железниците са проявили разбиране. Те са се съгласили да не получават увеличение на заплатите до края на годината, но настояват възнагражденията им да бъдат изплащани редовно, без закъснения.
Бунев беше категоричен, че проблемите в сектора датират от много години. Ние ни най-малко искаме да обвиним сегашното управление. Проблемът не е от днес или от вчера, допълни още синдикът.
Той обаче подчерта, че до момента нито едно правителство не се обърнало към проблемите в сектора.
Бунев каза още, че в момента в сектора е налице пълна ескалация на напрежението заради неизплатените заплати.
В заключение синдикатът подчерта, че протестът днес не е с политически мотив, а с настояване за решаване на задълбочаващите се проблеми в сектора.
Просто искаме да бъдем чути. Това е глас за спасение на железниците, каза още той.
По-късно стана ясно, че участниците в протестния митинг на железничарите от Североизточна България, са изпратили декларация до парламента, правителството и синдикататите.
bobbi_Mk
на 28.09.2009 в 01:29:02 #7Изглежда не е виш пилотаж, този бизнес да се направи рентабилен, но явно трябва да се продаде на "наши" хора ... И какво става тогава??? В момента служителите доогризват до кости БДЖ-то... за да се продаде на безценица след това цялата инфраструктура... Ехх... А новият собственик ще посрещнем като спасител. Ще му напълнем джоба с имоти (които той няма да плати и на половина). След това този собственик ще продаде имотите, ще скрие парите и ще спре влаковете. Но преди това ще продаде и гарите... И познайте. Сигурно ще рекламират новите собственици като ОЗДРАВИТЕЛИ или ... Някакъв европейски мениджърски екип ... Дрън дрън. Ще бъде един от най-големите обири на държавата... Депата ще станат ужким частни - на собственна издръжка и ще започнат да фалират едно по едно. Гарите - уж вече частни - без пътници - ще запустеят... Ще бъде поредното източване на държвата... И няма кой да спре тази спирала ... Дай Боже да не съм прав!
korc
на 27.09.2009 в 23:29:11 #6Парите се въргалят краката им тех ги мързи да ги вземат: - защо не пускат "увеселителни " влакове както през шейсетте - защо нито една туристическа агенция не предлага организирани екскурзии с влак - защо за да изпратиш багаж по БДЖ трябва да си всемеш отпуск за тичане по гишета - защо няма влак между Горна баня и гара Искър през 10 минути - защо няма нито една реклама на БДЖ
StenTop
на 27.09.2009 в 16:47:23 #5Защо не са по-бързи ли... ами това всеки го знае.Нали трябва да се прави услуга на автобусчетата
bobbi_Mk
на 27.09.2009 в 16:42:37 #4Като няма пътници, товари ... защо трябва да има работници, които да търкат пейките или да симулират работа? Също така е тайна, че самите работници изнесоха голяма част от желязото в ЖПТ-то... за алкохол, да пият докато са на смяна... Иначе, влаковете си вървят полупразни... Що не са по-бързи влаковете? Ще пътуват по-вече хора с тях. Няма спални вагони... Лошо управление имат ЖПТ-то... лош мениджмънт. Съкращения трябват! Навсякъде се съкращават хора... Те не са с нищо привилигировани. След като няма работа - съкращения!
бедежельо
на 27.09.2009 в 15:16:19 #3В статията е пропуснато да се каже , че докато напрежението растеше още от пролетта синдикатите спаха . И железничарските и централите. Не беше лошо да се потърси сметка на предишните няколко правителства за кражбите в железниците. И докато хората почват да се самоорганизират за стачки синдикатите подписаха споразумение за намаляване с 30 % на заплатите за 3 месеца . Именно тези намалени заплати сега няма да могат да изплащат. Пише че хората са съгласни ,но това е лъжа. Съгласни са "синдикатите". Тези синдикати защитават всъщност 3 - 4 хилядния административен апарат на железниците и безобразния режим на кражби . Специално тези синдикалисти които се изказват пред пресата , железничарите вече са готови да ги душат с голи ръце .
MadMaxy
на 27.09.2009 в 13:21:10 #2Що не питат предното правителство за новите-стари вагони, които БДЖ си купи за 16 милиона евро от известния в близкото минало бизнесмен Валентин Моллов. Да ги питат как едни вагони закупени от въпросният "бизнесмен" за скраб са продадени, като действащи с 2800% печалба на БДЖ. Къде са парите на данъкоплатеца? А да, те старите нали си бяха гласували закон за амнистията и сега никой не може да ги пипне с пръст. Ех каква мафиотска държавица си имаме...
Haho
на 27.09.2009 в 12:23:33 #1Много тъжно за БДЖ-то! Тежко ги удари последната криза... Спряха работа и закъсаха доста големи техни клиенти от тежката промишленост и отрицателният резултат е налице!Какво може да прави държавата в такъв случай, освен да субсидира, с пари на данъкоплатците, железниците, но от дурга страна, ако тия 4 хиляди, които ги гласят за съкращение стоят в железниците и не работят пълноценно, дали това е правилно ... А че от много години железниците потъват е видно с просто око, неслучайно почти никой неиска да пътува вече с тях! Обслужването лошо, закъсненията закон ....