С настъпването на новата година започват и големите зимни разпродажби и намаления в магазините за дрехи и обувки.

Още в първите дни на 2009 г. в магазините по улиците "Витоша" и "Граф Игнатиев" в София и в моловете в столицата са разлепени огромни реклами за огромни намаления.

За повечето стоки са определени големи отстъпки от 50 до 70 процента.

Едно от изискванията в Закона за защита на потребителите при намаления е върху етикета на всеки от артикулите, освен новата му цена, да е посочена и старата, която да бъде зачертана.

Целта е потребителят да може да се информира с колко е по-евтина след намалението интересуващата го стока и да вземе решение дали да я купи, като има предвид и това.

Друго изискване при обявяване на намаление е на витрината на търговския обект да бъде посочен срокът, за който то е валидно, предупреждават от Федерацията на потребителите.

Този срок не може да бъде по-дълъг от месец и по-кратък от един работен ден.

В случай, че са намалени само отделни артикули или групи стоки, това също трябва да бъде съобщено на потребителя от витрината.