Липсата на собствен финансов ресурс за префинансиране на проектите е единственият проблем, с който се сблъскват бенефициентите по ОП „Транспорт".
Това заяви директорът на дирекция „Координация и програмни проекти" в управляващия органа на ОП „Транспорт" Нели Йорданова, цитирана от БНР.
"Водени са много разговори до момента. Това не е ново за нас. Водени са разговори с Министерство на финансите, съответно с Европейска инвестиционна банка. Вече има и един инструмент, който може да се ползва.
Това е един заем от 700 млн. евро, сключен от Министерство на финансите с Европейска инвестиционна банка и считаме, че това може да бъде решено паралелно с подготовката на документите.
Все пак, всичките ни оперативни програми бяха одобрени в края на 2007 г., знаете, така че все още имаме такъв ресурс, но няма още механизъм, който да уточнява начина на предоставяне на този заем," посочи Йорданова.
USD
CHF
EUR
GBP
vaynah
на 19.12.2008 в 02:45:31 #1Разбира се, че това е проблем. Ако не беше това щеше да е нещо друго. Взет е кредит на лихвен процент от 3.3% (все пак е гарантиран от държавата). И какво става. Влага се в банка ("стабилна" от типа на ПИБ) на ниво 3.3%. Всички знаем обаче, че в момента банки като ПИБ дават по 10.3% лихва и нагоре. Разликата от 7% къде отива ??? Отива в джобовете на Пламен Орешарски, Пешко Димитров, Пешо Мутафчиев и разбира се СерГей Станишев. Останалото е лесно - като тази статия - обясняваме на народа какъв голям бил проблемът при Усвояването. Нагледах се на тези евтини "трикове" на Гейското правителство.