Липсата на собствен финансов ресурс за префинансиране на проектите е единственият проблем, с който се сблъскват бенефициентите по ОП „Транспорт".
Това заяви директорът на дирекция „Координация и програмни проекти" в управляващия органа на ОП „Транспорт" Нели Йорданова, цитирана от БНР.
"Водени са много разговори до момента. Това не е ново за нас. Водени са разговори с Министерство на финансите, съответно с Европейска инвестиционна банка. Вече има и един инструмент, който може да се ползва.
Това е един заем от 700 млн. евро, сключен от Министерство на финансите с Европейска инвестиционна банка и считаме, че това може да бъде решено паралелно с подготовката на документите.
Все пак, всичките ни оперативни програми бяха одобрени в края на 2007 г., знаете, така че все още имаме такъв ресурс, но няма още механизъм, който да уточнява начина на предоставяне на този заем," посочи Йорданова.
vaynah
на 19.12.2008 в 02:45:31 #1Разбира се, че това е проблем. Ако не беше това щеше да е нещо друго. Взет е кредит на лихвен процент от 3.3% (все пак е гарантиран от държавата). И какво става. Влага се в банка ("стабилна" от типа на ПИБ) на ниво 3.3%. Всички знаем обаче, че в момента банки като ПИБ дават по 10.3% лихва и нагоре. Разликата от 7% къде отива ??? Отива в джобовете на Пламен Орешарски, Пешко Димитров, Пешо Мутафчиев и разбира се СерГей Станишев. Останалото е лесно - като тази статия - обясняваме на народа какъв голям бил проблемът при Усвояването. Нагледах се на тези евтини "трикове" на Гейското правителство.