Със законови промени, приети от Европейския парламент, ще се изисква авиокомпаниите да предоставят списък на пътниците на борда до два часа след инцидента, за да могат да бъдат информирани близките им.

Новият регламент гарантира, че разследванията ще се провеждат без намесата на всякакви институции, в това число и авиационни оператори, чиито интереси биха били накърнени от излизането на истината за дадена авария наяве.

Показанията, записите от пилотската кабина и от контрола на въздушното движение ще могат да бъдат използвани само за целите на разследванията по безопасността, освен ако няма по-важна причина за тяхното предоставяне на съдебните власти. По този начин разпитваните лица ще са по-склонни да отговарят на въпросите на разследващите, тъй като казаното от тях ще се използва за предотвратяване на бъдещи аварии, а не с цел търсене на отговорност.

Регламентът изисква още всяка държава членка да изготви национален план за спешни действия в случай на произшествие в гражданското въздухоплаване и да гарантира, че всички регистрирани на тяхна територия авиокомпании разполагат с план за съдействие за жертвите на произшествия и техните роднини.

Авиокомпаниите от ЕС, както и тези, извършващи полети до или от летище в държава членка, трябва да съставят списък с всички лица на борда на самолета "възможно най-скоро и най-късно в рамките на два часа" от оповестяването на произшествието. Техните имена не могат да бъдат съобщавани публично, преди да бъдат информирани роднините, и само ако близките им не са против.

Също така, преди полета пътниците ще могат да посочат лице за контакт в случай на инцидент (като тази информация не може да бъде предоставяна на трети страни и използвана за комерсиални цели).

Ще бъде създадена "Европейска мрежа на органите по разследванията по безопасността на гражданското въздухоплаване", която да подготвя предложения, препоръки и съвети за институциите на ЕС относно безопасността и предотвратяването на произшествия, да развива обмена на полезна информация за подобряване на авиационната безопасност и да насърчава най-добрите практики с цел разработване на обща методика на ЕС за разследване по безопасността.