Цената на километър магистрала в България е най-ниска в Европа. България не е от държавите, които строят скъпо магистрали. 

Това заяви пред Нова телевизия регионалният министър Петя Аврамова.

Тя поясни, че цената на всеки магистрален участък е различна, защото се извършват различни дейности и зависи от терена, от геоложките проучвания, от това дали е в планината или полето пътят.

Аврамова е на мнение, че в последно време много хора са се заели да правят некоректни сметки по отношение на цената на магистралите.

За ремонта на 52 км от магистрала "Тракия" тя обясни, че в началото прогнозната стойност на проект е била 90 млн. лв. в едната посока.

По думите ѝ вече са рмонтирани 12 км от нея, в момента се ремонтират 16,5 км, които имат прогнозна цена 70 млн. лв. за двете посоки и остават още 23,5 км, но за тях все още не е ясно колко ще струват, тъй като трябвало да се изготви проект.

Поставят контролни системи за свлачища в 20 населени места у нас

Поставят контролни системи за свлачища в 20 населени места у нас

МРРБ актуализира методиката за оценка на риска от срутища по пътищата у нас

Аврамова уточни, че ремонтът на "Тракия" е разделен на три части, за да не се затруднява трафикът.

Регионалния министър подчерта, че в момента тече предизборна кампания и  техните опоненти се опитват да атакуват добрите политики на правителството.

Смятам, че подобряването на инфраструктурата е една от добрите ни политики. В момента се строят 110 км магистрали, изгражда да се "Хемус", "Струма", "Европа" и се проектира магистрала "Черно море", отчете Аврамова.

Ввъв връзка със свлачищата и срутищата министър поясни, в страната има 480 потенциално възможни срутищни процеси, на които се прави непрекъснат обход.

Има 2178 свлачищни процеси, а на 225 са монтирани контролно-измервателни системи, които следят риска от свлачище, допълни Аврамова.

Поставят контролни системи за свлачища в 20 населени места у нас

Поставят контролни системи за свлачища в 20 населени места у нас

МРРБ актуализира методиката за оценка на риска от срутища по пътищата у нас

На въпрос направила ли си е някаква сметка колко километра е навъртяла в джипа заедна с премиера, Аврамова заяви, че не си прави такива сметки.

Това, че премиерът обича да види на терен какво се случва, го приемам като маниер на управление. Той иска да види с очите си, което дава допълнителен стимул и на хората, които са на терен, допълни регионалният министър.

Аврамова бе категорична, че не работят предизборно и не се очакват да бъде открити строителни обекти преди 4 април.

Борисов иска датчици за критичните срутища в страната

Борисов иска датчици за критичните срутища в страната

Правителството отпуска 15 млн. лв. за последиците от последните бедствия