Цената на километър магистрала в България е най-ниска в Европа. България не е от държавите, които строят скъпо магистрали.
Това заяви пред Нова телевизия регионалният министър Петя Аврамова.
Тя поясни, че цената на всеки магистрален участък е различна, защото се извършват различни дейности и зависи от терена, от геоложките проучвания, от това дали е в планината или полето пътят.
Аврамова е на мнение, че в последно време много хора са се заели да правят некоректни сметки по отношение на цената на магистралите.
За ремонта на 52 км от магистрала "Тракия" тя обясни, че в началото прогнозната стойност на проект е била 90 млн. лв. в едната посока.
По думите ѝ вече са рмонтирани 12 км от нея, в момента се ремонтират 16,5 км, които имат прогнозна цена 70 млн. лв. за двете посоки и остават още 23,5 км, но за тях все още не е ясно колко ще струват, тъй като трябвало да се изготви проект.
Аврамова уточни, че ремонтът на "Тракия" е разделен на три части, за да не се затруднява трафикът.
Регионалния министър подчерта, че в момента тече предизборна кампания и техните опоненти се опитват да атакуват добрите политики на правителството.
Смятам, че подобряването на инфраструктурата е една от добрите ни политики. В момента се строят 110 км магистрали, изгражда да се "Хемус", "Струма", "Европа" и се проектира магистрала "Черно море", отчете Аврамова.
Ввъв връзка със свлачищата и срутищата министър поясни, в страната има 480 потенциално възможни срутищни процеси, на които се прави непрекъснат обход.
Има 2178 свлачищни процеси, а на 225 са монтирани контролно-измервателни системи, които следят риска от свлачище, допълни Аврамова.
На въпрос направила ли си е някаква сметка колко километра е навъртяла в джипа заедна с премиера, Аврамова заяви, че не си прави такива сметки.
Това, че премиерът обича да види на терен какво се случва, го приемам като маниер на управление. Той иска да види с очите си, което дава допълнителен стимул и на хората, които са на терен, допълни регионалният министър.
Аврамова бе категорична, че не работят предизборно и не се очакват да бъде открити строителни обекти преди 4 април.
NaskoZashtoto
на 05.02.2021 в 12:19:47 #3За ефтините магистрали също се харчат пари на ЕС като за джипките на Гранична Полиция. Кога ли ще се сетят от ОЛАФ да ги проверят? И колко ще трябва да се връщат, като видят качеството?
ventsi-tumbaka-obrashtalkata
на 05.02.2021 в 11:47:06 #2Проста мисирка си и ти Петьооооу.
ventsi-tumbaka-obrashtalkata
на 05.02.2021 в 11:43:53 #1Да лельо Петя, затова евтиното излиза скъпо. Я виж отсечката на Хемус: Джъмбо - гара Яна (първите 8 километра на излизане от София за Варна). Баце я пусна септември 2013. Помня как се хвалеше като пос*рко. Вече е с кърпен асфалт в бавната лента и друса неприятно. Шумоизолиращите стени при Горни и Долни Богров се разпадат. Неграмотно ковани с дървени летви. Вече са изгнили. 7 години, хора. 7 години не може да изкара "новият" асфалт на Боко Тиквич. Основата ли е пропадала, насипът ли е бил с лош инертен материал, асфалтът ли е бил зле направен или по-тънък - не е ясно. Но факт е, че и на Бойко магистралите не са по-различни от тези на Сер-гейко. Представяте ли дали след още седем години през 2027ма, тази отсечка няма да е по-зле отколкото на сегашната част от Тракия строена от Станишката?