Телефонът на потребителя 0700 122 999 на Българска агенция по безопасност на храните вече работи, като сигнали могат да се подават всеки ден от 08.00 до 21.00 часа, включително в почивни и празнични дни.

Обаждането към него е на цената на един градски разговор, а за мобилните оператори - в зависимост от тарифния план.

На телефона се приемат сигнали и запитвания на гражданите, свързани с дейността на БАБХ, които след това се предават на съответната Областна дирекция по безопасност на храните. От своя страна експертите правят съответните проверки и при нарушения налагат санкции, след което потребителите биват информирани за развитието на случаите. При постъпили запитвания експертите по храните отговарят на потребителите писмено или по телефона.

Само днес до обяд операторите са приели 17 сигнала, като най-много са обажданията от София. Повечето сигнали са свързани със срока на годност на хранителни продукти, липса на достатъчна информация върху етикетите и други.

Потребителите могат да подават сигнали и в интернет на адрес www.babh.government.bg.