Министерският съвет одобри проект на изменение към финансовия договор от 2000 г. между страната ни и Европейската инвестиционна банка за изграждането на мост на р. Дунав между Видин и Калафат.
Това съобщи money.bg
С документа срокът за усвояване на средствата по заема се удължава до 2011 г.
Toй е съобразен с графика за изпълнение на работите по обекта. Изменението осигурява финансиране на съществена част от проектно-строителните работи и надзора по новия мост и на прилежащата му инфраструктура на българския бряг.
Забавянето на усвояването на средствата по заема се дължи на сложността на проекта и финансирането му от няколко институции с различни изисквания.
Допълнително закъснение след сключване на договорите за изпълнение на проектно-строителните работи беше натрупано поради усложненията от различията в българското и румънското законодателство при издаване на разрешителни за строителство както на определените терени, така и в плавателната част на реката.
Към настоящия момент са сключени и се изпълняват всички договори за проектиране, строителство и надзор на мостовото съоръжение и строителство и надзор на прилежащата инфраструктура, свързваща бъдещия мост със републиканските пътна и железопътна мрежи.
Главната цел за строителството на новия мост на река Дунав е създаване на липсващата връзка в инфраструктурата за интегриране на транспортната мрежа на България с европейските транспортни мрежи и повишаването на конкурентоспособността на българската икономика.
petran
на 27.07.2009 в 00:22:02 #3http://www.mt.government.bg/page.php?category=325&id=2021 Линка говори единодушно - Ако човека на снимката все още работи там - то вероятно скоро ще се пенсионира - Хората в министерствата хвърлят котва и чакат пенсия! Нищо работа не се върши - от 2006 нищо - трябваше вече да работи моста - а още административни работи оправят... Е затова министъро вънка и затръшнете вратата сащото ис магистралите...
petran
на 27.07.2009 в 00:14:29 #2Ми да в http://www.mt.government.bg/upload/docs/Tablitza_tzeli_MT_2009_r.pdf Ежегодни цели на администрацията за 2009 г. Проект Изграждане на нов граничен комбиниран (пътен/железопътен) мост над река Дунав при Видин – Калафат (България/Румъния) Опа още веднъж същата работа! И ли едва сега започва работата..... Честито! Бахти моста.... добре че не сме островна държава Като не можем да правим мостове се ПЛАЩА друг да го направи КОЙТО МОЖЕ и го е правил някога КАК по дяволите е възникнал първия мост?
petran
на 27.07.2009 в 00:06:16 #1моста май беше проектиран преди 5 години, още ли е същия проект? Не е ли вече морално стар? Що не купим готов мост от Китай за 10 пъти по малко пари? или 5 моста за същите пари Егати моста!!! ти я от министарство на транспорта в Видив направиха офис преди 5 години в една дърта сграда - да ли не го ремонтираха вече ? Липсва ли им административен потенциал? Бахти и насипите и инфраструктурата към моста - то повечето ще се прави от изпълнителна агенция автомобилна аминистрация вероятно - я по прозрачно кой кво прави и къде сапарите!!!