В седемдневен срок можем да се отказваме от услуга на мобилен оператор след сключване на договора. Това предвиждат промени в Закона за електронните съобщения, предложени от Министерски съвет, които днес депутатите от транспортната комисия приеха на първо четене.
МС предлага също при нарушение на сигурността на личните данни предприятието, предоставящо обществените електронни съобщителни услуги, да уведомява комисията за защита на личните данни в тридневен срок от нарушаване на нарушението. Ако констатираното нарушение засяга неприкосновеността на личния живот на абоната, предприятието уведомява и него.
Компанията може да не уведоми потърпевшия, ако докаже пред КЗЛ, че е предприела необходимите мерки за защита на сигурността на въпросния потребител. Мобилните оператори поискаха по-голям баланс в защитата на интересите на потребителите и операторите. Според мобилните оператори недопустимо е да се дава възможността потребителят да се отказва в 7-дневен срок. Това според адвоката на Глобъл Владимир Василев е удачно при дистанционна покупка, когато не е ясно точно какво купуваш, но не и в случая с мобилните оператори, когато услугата е предварително ясна.
Вихрен Матев, който е представител на кабелните оператори от Перник, настоя да се гарантира непрекъснат интернет достъп на потребителите като тяхно основно човешко право. Той изтъкна, че това е препоръката и на ООН.
Неочаквано, предизборните явления намериха място и в разглеждането на ЗЕС. Шени Делчева, председател на фирма „Еском" в Хасково, се оплака, че местната управа в града пречи на кабелните оператори да преместят висящите кабели под земята, проблем който съществува в редица български градове, защото повечето от оператори възстановят кабелите, след като ДНСК ги отреже.
Оказва се, че кметът на Хасково Георги Иванов не дава кабелите да минат под земята, каквато е законовата разпоредба. Далновидният градоначалник видял в този проблем възможност за приходи в общинската хазна. Той е въвел такса за поставяне на кабел под земята, възлизаща на 25 лв. на линеен метър. БТК дава, общината обаче не е съгласна, посочи Делчева. Председателят на комисията депутатът от ГЕРБ Иван Вълков бързо намери решение на проблема на хасковските кабелни оператори. На изборите изберете нов кмет, посъветва той.
Приети бяха и предложенията на синия депутат Михаил Михайлов, за които се оказа, че на 90% се припокриват с предложенията на кабинета. Той предлага определянето на типови срокове за индивидуалните договори на операторите с крайните потребители да не надвишава 12 месеца. Операторите се задължават месец преди изтичане на срока да договора да уведомяват абоната за това. Забраняват се спам съобщенията от 20 ч. до 9 ч.
Отхвърлено бе предложението за промени в ЗЕС на Христо Бисеров от ДПС. Той предлага органите на обвинението в наказателния процес при боравенето със специфична информация да бъдат подлагани на предварителен съдебен контрол.
Ивалин
на 13.02.2012 в 15:36:59 #10дали за 7 или 15 дена хич не ми пука.навсякъде го има това нещо в ЕС за прекратяване на договора спрямо мобилните оператори само в България трябва да плащаш неустойки ... Да го вкарват тоя закон че тея доста ме набутаха от глобул
Yoda_science
на 04.11.2011 в 09:30:53 #9Така се излъгах с нов телефон номер, уж си запазвам стария. Дори не бях активирал картата и в два офиса ми казаха, че трябва да си платя неустойка за 2 години ако се откажа. В крайна сметка се наложи да платя неустойка за другия мобифон, защото беше с по-нисък абонамент за да мина на ваучер. Не съм получавал сметки от 1 година и след няколко пъти скандал се оказа, че на моят номер имало отбелязано да не се изпращат сметки. Една услуга ми излезе през носа - за да изляза от положението с втори телефон ми направиха услуга -всички разговори да се прехвърлят от единия на другия телефон. Оказа се, че така плащаш като нов разговорът на кореспондента си, който си го плаща отделно. Сумата за 2-3 месеца беше 280 лв. е и как при това положение ще ти пратят електронните сметки.
ALFA
на 19.06.2011 в 03:59:40 #8moonland, и тук на острова е 14 дни. Мисля, че това е стандартен срок за ЕС, но защо ли не важи за майка България ?
dragonwing
на 18.06.2011 в 12:35:18 #7всъщност вярно е ... в момента съм на безсрочен на виваком. а в глобул ония идиоти ми казаха,че задължително трябва да го подновя и аз напук на тях минах от сметка на ваучер сори, ама твърдо не на мобилното робство !!!
gruhenwald
на 18.06.2011 в 10:04:06 #6Виваком не удължават автоматично договора - като изтече минаваш на безсрочен. После, ако искаш го спираш, ако искаш си караш месец за месец. К'ви есемеси, к'ви седем дена и седем нощи.. Това не е вярно!Пращат СМС,че договорът ти изтича, и ако не отидеш до някой офис да го подновиш се продължава автоматично за срока за който е бил сключен (една или две години).
moonland
на 17.06.2011 в 13:05:44 #5Аз никак не разбирам целия тоя шум. 1. Автоматично удължаване на договори има и в Германия. Като проспиш си е за твоя сметка. Това е все едно да се сърдиш, че има глоби ако забравиш да си платиш тока 2. Разваляне на сключен договор е възможно в 14 дневен срок (в Германия). Нищо по-нормално от това. Ако си недоволен от услугата трябва да имаш право да се откажеш от нея! Просто и ясно.
Имeйл
на 16.06.2011 в 22:31:44 #4Виваком не удължават автоматично договора - като изтече минаваш на безсрочен. После, ако искаш го спираш, ако искаш си караш месец за месец. К'ви есемеси, к'ви седем дена и седем нощи..
zazo
на 16.06.2011 в 20:14:40 #3"Това е добре.. така шибаняците като ми пратят СМС , че автоматично са ми удължили договора с 1 или 2 години (който по друг закон трябва винаги да изпращат), мога да отида в 7 дневен срок и да се откажа!" --------------------------------------------------------- Разсъждаваш много елементарно приятелче! Ами,ако не ти изпратят есемес до 7 ден,след подновяване на договора,ти каво ще правиш?! Те естествено, ще заявят,че есемесът е бил изпратен и дори ще го покажат на хартия,но все пак не са го изпратили,можеш ли да откажеш договора по тяхна вина,не можеш. В тях е и ножът и хлябът,така,че все ни е вътрешно.
zazo
на 16.06.2011 в 20:09:12 #2Както става ясно,всичко е за да ни замажат очите! Всъщност нищо не се променя с предлаганите промени. Все ни идва вътрешно,защото,ако след седмия ден установим,че мобилният оператор ни мами по някакъв начин,а ззнаем,че това непрекъснато се случва в сметките,ние не можем да се откажем,защото ще бъдем виновна страна. Така,че за потребителя,от промените не следва нищо добро! Но в тазци шибана държава,така стоят нещата.
maldinho
на 16.06.2011 в 18:54:28 #1Ами ако ти го изпратят на 8-мия ден какво правим?