Австралийското правителство заяви, че телекомуникационната компания Optus е "подвела австралийците", след като трима души починаха по време на срив в мрежата, което е попречило на обажданията към службите за спешна помощ, съобщава "Франс прес".
Прекъсването е засегнало 600 души в Южна и Западна Австралия и Северната територия малко след полунощ в четвъртък вечерта в продължение на 13 часа.
Властите заявиха, че не са били информирани за инцидента или смъртните случаи до късно в петък.
Министърът на съобщенията Аника Уелс днес подчерта, че телекомуникационната компания е "подвела австралийците, когато са имали най-голяма нужда от тях, и това не е никак добре".
"Optus и всички доставчици на телекомуникацонни услуги имат задължения съгласно австралийското законодателство да гарантират, че позволяват обажданията към службите за спешна помощ", изтъкна тя.
Уелс добави, че "не е никак добре", че Optus изглежда не е била достатъчно наясно защо е възникнал проблемът нито защо алармите не са се задействали 24 часа след прекъсването.
Тече разследване от страна на регулатора за комуникациите.
Полицията на Южна Австралия заяви, че смъртта на 8-седмично момче и 68-годишна жена са свързани с прекъсването. Третият смъртен случай е настъпил в Западна Австралия.
Главният изпълнителен директор на Optus Стивън Ру заяви, че прекъсването е станало по време на редовна актуализация на защитната стена.
"Първоначалното тестване и наблюдение не показаха проблеми с свързването на повиквания", обясни той. "Нямаше аларми, които да ни предупредят, че някои спешни повиквания не достигат".
Optus е била уведомена за прекъсването малко след обяд вчера и е спряла актуализацията, което е възстановило повикванията към службите за спешна помощ.
Ру посочи, че трите смъртни случая са "абсолютно трагични" и добави, че са извършени проверки на благосъстоянието на всички засегнати клиенти, като не е уведомен да има други смъртни случаи. Optus ще проведе независимо разследване по въпроса.
Телекомуникационната компания може да се изправи пред глоби и други законови санкции.
По-рано Optus беше глобена с 12 милиона австралийски долара, след като прекъсване спря мобилните и интернет системите ѝ за близо 12 часа през 2023 г.
n-a-FTEndWk3
на 20.09.2025 в 16:37:03 #1Станах жертва на измамници, представящи се за крипто инфлуенсъри и търговци, които откраднаха милиони USDT от компанията ми. Въпреки молбите ми и включването на властите, не успях да си възстановя средствата. След това се обърнах към „специалисти по възстановяване на активи“, но те поискаха само безкрайни такси без резултати. В крайна сметка попаднах на дискусии за Trustwavehackerstech (TWHT) във форум, където хора от различни страни споделяха как са си възстановили откраднатите пари. Въпреки че в началото се колебаех, се свързах с тях чрез Trustwavehackerstech2 @ gmail com. След множество уверения и доказателства, се съгласих с условията им. За мое облекчение, TWHT успешно възстановиха всяка стотинка, която загубих. Те бяха професионални, надеждни и ефикасни във времето. Пиша това ревю, за да помогна на другите да избегнат измами и да знаят, че има истинска помощ. Споделянето на това може да спаси някой друг от финансов крах.