БДЖ е фалирало, но правим всичко възможно дружеството да бъде оздравено, каза от парламентарната трибуна министърът на транспорта Ивайло Московски.

Той представи тежката ситуация в БДЖ. Средната възраст на вагоните е 25 години, аналогично е положението на локомотивите - в експлоатация са от 30 - 40 г., което е пределната им възраст.

Разликата между разходи и приходи формира загуба на пътническите превози на БДЖ. Въпреки това, нито едно населено място няма да бъде оставено без превоз, каза министърът и уточни, че във връзка с ниската ефективност ще има намаление на броя на влаковете и отклоняване от маршрутите в седмичен график.

Московски подчерта, че постепенно с повишаването на скоростта и постигането на желаното равнище ще бъдат изпълнени европейските изисквания и железницата ще е напълно безопасна и опазваща околната среда.

Московски отбеляза, че пътническите превози са безплатни или с намалени цени само за войници, деца, вдовици, възрастни и т.н. Останалата част от пътническите превози по някакъв начин трябва да мине в някакъв поне близък до пазарния механизъм - каза Московски.

Заради липса на търговски интерес се е провалил опит за продажба на товарни вагони от БДЖ, обясни още по време на парламентарния контрол министърът на транспорта.