БДЖ е фалирало, но правим всичко възможно дружеството да бъде оздравено, каза от парламентарната трибуна министърът на транспорта Ивайло Московски.
Той представи тежката ситуация в БДЖ. Средната възраст на вагоните е 25 години, аналогично е положението на локомотивите - в експлоатация са от 30 - 40 г., което е пределната им възраст.
Разликата между разходи и приходи формира загуба на пътническите превози на БДЖ. Въпреки това, нито едно населено място няма да бъде оставено без превоз, каза министърът и уточни, че във връзка с ниската ефективност ще има намаление на броя на влаковете и отклоняване от маршрутите в седмичен график.
Московски подчерта, че постепенно с повишаването на скоростта и постигането на желаното равнище ще бъдат изпълнени европейските изисквания и железницата ще е напълно безопасна и опазваща околната среда.
Московски отбеляза, че пътническите превози са безплатни или с намалени цени само за войници, деца, вдовици, възрастни и т.н. Останалата част от пътническите превози по някакъв начин трябва да мине в някакъв поне близък до пазарния механизъм - каза Московски.
Заради липса на търговски интерес се е провалил опит за продажба на товарни вагони от БДЖ, обясни още по време на парламентарния контрол министърът на транспорта.
Минувач
на 18.11.2011 в 15:08:16 #3Как ще ускорят локомотивите-дядовци?
gg_
на 18.11.2011 в 15:01:57 #2големи сте тъпанари - съкратете си администрацията вместо влаковете - 1 камара народ чиновници по цял ден само по телефона говорят
Uzunov
на 18.11.2011 в 14:47:35 #1Ако 20 години се инвестираше вместо да се краде сега щяхме да имаме една от най-бързите и модерни жележници
