http://7klas.mon.bg е адресът, на който вече могат да бъдат проверени резултатите от проведените изпити след 7-и клас. Проверката става след въвеждане на входящия номер от служебната бележка на ученика и ЕГН
Увеличават се двойките по математика за последните години. Това сочи статистика на МОН.
Експерти на министерството анализираха резултатите от изпитите за прием в гимназиите след 7 клас.
Например през 2007 г. слабите оценки по математика са били 1122, през 2008 г. 1143, а тази година 1159.
През 2007 г. пълните шестици по математика са били 2, миналата година 5, а през 2009 няма такива.
Пикът на двойки на изпита по Български език и литература след 7 клас е бил миналата години - 53 двойки.
През 2007 г. двойките са 33, а тази 49.
2008 г. е годината с най-много 6-ци по БЕЛ - 8 на брой. През 2007 и 2009 отличните оценки са 5.
Общият среден успех от изпитите по БЕЛ и математика е сходен.
35-а задача от изпита по математика се оказала най-трудна за кандидат - гимназистите, отчитат от МОН.
Тя е за неравенство на триъгълници. 11% от децата обаче са я решили, коментира зам. министърът на образование Кънчо Атанасов.
Даниел Вълчев:
Няма основания за промяна на системата за изпитване.
Още...
Ние нямаме за цел да докажем, че децата не знаят, а да се намери обективен измерител на техните знания, допълни той. Той каза още, че средната оценка по математика тази година е 3,70, а миналата година е била 3,76.
Броят на слабите оценки е близък. Резултатите дават основание да се запази миналогодишната скала, посочи той и допълни: „Няма непреодолими задачи."
За тройка ученикът трябва да изкара 16 точки, 3,50 се дава за 30 точки, 4 за 44 точки, 4,50 за 58 точки, 5 за 72 точки 5,50 за 86 точки, и 6 при получени 100 точки.
Равносметката на МОН сочи, че една четвърт от учениците се справят със задачите, които според родителите им са много сложни.
Утре сутринта резултатите от изпита по математика ще бъдат обявени в училищата, а тази вечер кандидат - гимназистите ще могат да проверят изпитните си оценки в интернет.
JIM
на 06.07.2009 в 15:55:43 #40Аз не разбрах - има или няма бум на двойките. В таз новина пише че има БУМ, в другата ( http://news.ibox.bg/news/id_592497042 ), че няма. А иди разбери... ДВОЙКА, господа журналисти...
BatGandib
на 01.07.2009 в 21:11:42 #39Фреелансер Прав си за напъването и необходимостта от упражнение, но не малка част от задачите се решават най вече по метода на великия руски учен Нагаждавай. Пробвах да реша задачите за 3-те часа и да си призная 35 така и не разбрах как се решава.Някой други ги реших по начини, който определено не се изучават до 7 клас или аз поне не сум ги учил там. Имам впредвид ползването на тригонометрия. По мое мнение тест от 50 задачи е много и предразполага известна доза късмет + риск. Това според мен едва ли е целта на изпита. По мое време задачите бяха 3 с по 4 подусловия, като едното винаги се решаваше с доп. построение и доказателство. При теста може дето се вика и да примериш ъгъла с транспортира и да налучкаш отговора,а по рано когато трябваше и да доказваш тоя номер не минаваше. Любопитен съм колко от мин. на образованието могат да решат задачите с резултат над 4,50?
Freelancer
на 01.07.2009 в 20:36:57 #38Нормално е част от задачите да са с висока трудност. Това е изпит, не е контролно упражнение или класна работа. Който иска да учи в математическа гимназия, нормално е да има интереси към математиката и да е изял всички възможни сборници със задачи, а не куцо и кьораво да влезе в математическите гимназии
--samir--
на 01.07.2009 в 19:58:11 #37Аре бе, за какво ни е математика, ЕС предвижда България за СПА център и отглеждане на зеленчуци.
watcher_8
на 01.07.2009 в 18:45:39 #36pepsi - баш!
pepsi
на 01.07.2009 в 18:43:09 #35http://www.kadedaucha.com/?id=1327&aid=5467# Проблемът не е в частните уроци. Все пак учителите полагат труд докато налеят нещо в главите на децата и съвсем нормално е да получават пари за това. Поблемът е, че образователната система ИЗНУДВА родителите да пращат децата си на уроци или по чатни школи.
BatGandib
на 01.07.2009 в 18:41:56 #34Някой може ли да каже за колко време се полага изпитът?
watcher_8
на 01.07.2009 в 18:40:24 #33Че не учат - не учат, с-мата не е виновна и по нея са минали всички. Но броят на двойките нараства правопропорционално на броят на циганчетата. Така че след 30 години или тези изпити по математика ще са "2х2 =?" или средната оценка ще е 2,50
anarch
на 01.07.2009 в 17:15:18 #32пепси, то мафията с частните уроци толкоз бързо и лесно не се изкоренява. но поне има някакви стъпки в тази насока.
Nevermind
на 01.07.2009 в 17:07:27 #31Няма образование, няма здравеопазване, няма полиция, няма съд...има ли нещо нормално в тази държава?!?!
Shaker
на 01.07.2009 в 16:15:27 #30Разбира се, че ще има бум на двойки. Доколкото съм запознат, дават се задачи които са извън учебния план за 7-ми клас т.е. трябва да се ходи на частни уроци
. Направете си сметката българските семейства колко пари взимат и колко струват частните уроци. Тези изпити за кандидастване не са справедливи. Поне да се дават задачи от материала за 7-ми клас.
Observer9
на 01.07.2009 в 15:49:24 #29От година и нещо на всяка статия с подобна тематика - винаги тазни снимка. Защо така !?
kasorazbiva4
на 01.07.2009 в 15:48:14 #28Всъщност Лара Крофт е най-права...като се чудиш правиш един чертеж и мери с транспортира...в крайна сметка е тест,важен е крайния отговор а не начина
XML
на 01.07.2009 в 15:38:40 #27Gabberwocky | 01.07.2009 14:33 Напротив, имам си представа как се решава, но идеята беше за начина по който се решава... Все пак имам доблеста да си призная когато сбъркам и го правя, не е необходимо веднага да ми скачаш - сбърка, сбърка...
XML
на 01.07.2009 в 15:36:57 #26Lara Croft | 01.07.2009 14:17
Грешка в изчисленията на А) от там съм се заблудил, че е с уловка за заместване на отговорите...
Правилно - и 4те си пасват. Не става само с познания за сбор на ъгли в триъгълник, трябва и построение, но все пак задачата е за 3точки, следователно се искат и малко повече познания.
Признавам грешката ми в предните постове - задачата не се решава чрез заместване на отговорите!!!!!

Gabberwocky
на 01.07.2009 в 15:33:06 #25XML зле си батка...ебаваш се колко е лесно, а и самия ти нямаш и представа нито как се решава, нито как е верният отговор...хахахаха...
XML
на 01.07.2009 в 15:07:53 #24Lara Croft | 01.07.2009 14:00 ееееееееееееееееее, В БДЦ знаеш Б че е 14, добускаш, че търсеният ъгъл е А), Б), В), Г), получаваш ъгъл Ц, от това, после ъгъл Ц от АДЦ е 106 минус получения, после получаваш ъгъл Д в АДЦ, ако сбора не е 180, то значи допуснатия отговор не е верен... По-елементарно как да го обясня...

Linko
на 01.07.2009 в 15:04:55 #23Ne razbiram zashto ne moga da prodylja na bulgarski ezik, molja da me izvinite. Predi godini mnogo balgar4eta biaha itli4nici v chujbina. Imahme mnogo dobro obrazovanie, vapreki 4e imahme njakoi izlishni strani4ni obremeniavania. S te4enie na godinite zabeliazvame postepenno obrazovanieto da se vloshava. Ottuk detsata zapo4naha da gubiat interes kum uchilishteto kato cialo. Да оставим социалната страна на въпроса. У4ебниците запо4наха да се пишат от хора сякаш да се изпълни зада4ата, но не и да се анализира нивото на поднесеното. Това е нашето впе4атление тук. В Зап.ЕУ детсата не са толкова обременени и допълнително се вземат уроци, но не понеже системата е лоша, а по желание на у4еника при това не по вси4ки предмети, както е в БГ. Напротив, набляга се на хуманитарни предмети, на такива, които те у4ат да бъдеш практи4ен в живота. Не слу4айно в Щатите за интелигент се с4ита 4овек, който е наход4ив и има амбиции да израсва в системата като такава. А у нас се с4ита интелигентен 4овек, който има знания - той е ерудиран. Ето оттук идва едно др.обяснение - наход4ивостта на "мутрите" в БГ, които изцяло се възползват от управлението в неспазващата законите страна.
pepsi
на 01.07.2009 в 15:04:18 #22Хайде да не стигаме до крайности. По твойта логика за едно дете има само два варианта- или да учи денонощно задачи за международни състезания, олипмиади и т.н. за да влезе в някоя езикова гимназия, или да ходи в БУЗЕМА и после да пасе патки. Аз и сега си пращам детето на уроци без да й е наложително.Причината е, че със съпругата ми по цял ден сме на работа и предпочитам дъщеря ми да я занимават учители, отколкото по цял ден да гледа сериали по телевизията. Не зная какво е мнението на останалите, но това все пак е общ тест и той би трябвало да е на базата на училищния материал. А отделно, ако математическите гимназиите искат, нека всяка да има възможност да си подбира гениалните ученици със специализирани тестове.
monopol4o
на 01.07.2009 в 14:53:10 #21До Пепси, аз ли4но не виждам проблем дъстеря ти да изкара спокойно 6 и 7 клас. Като стане 8 просто сте посестава някое посредствено у4илисте. Следва посредтвен университет, работа и материален живот. Крайно време е да се нау4им, 4е нисто на готово няма. Вси4ко се постига главно с труд и постоянство.