Българските четвъртокласници постигнаха резултати над средното ниво в международното изследване TIMSS - както по математика, така и по природни науки.

Проучването се провежда на всеки четири години от 1995 г., като през 2023 г. България участва за трети пореден път. В него са включени 59 държави. У нас са участвали 4103 ученици от 153 училища, 232 учители и родителите на 4073 деца. Резултатите на българските четвъртокласници от изследването, което измерва постиженията на учениците по математика и природни науки, бяха представени от министъра на образованието и науката проф. Галин Цоков.

Изпитът на деветокласниците по природни науки - успешен от втория път

Изпитът на деветокласниците по природни науки - успешен от втория път

На първата дата имаше технически проблеми

Средният резултат на учениците у нас по математика е 530 точки, което поставя страната ни сред държави като Нидерландия, Латвия, Норвегия, Чехия, Швеция, Финландия, Австралия, Германия, Дания и Сърбия.

По природни науки отново средният на резултат българчетата е 530 точки. България се нарежда до страни като Швеция, САЩ, Ирландия, Норвегия, Румъния, Чехия, Дания и Канада.

За пореден път челните позиции се заемат от учениците от Сингапур.

Заедно с Румъния променяме учебните програми в прогимназията

Заедно с Румъния променяме учебните програми в прогимназията

Новите образователни системи трябва да подготвят учениците не само с академични знания, но и с умения за живота

За изследването са разработени специални въпросници за ученици, учители и родители. Те целят да анализират различни аспекти от средата, в която децата развиват своите способности, включително семейния, социалния, училищния контекст и атмосферата в класната стая.

Учениците са работили с 8 тестови книжки, всяка съдържаща две части със задачи по математика и природни науки. Общият брой задачи е 107 по математика и 97 по природни науки.

Отборът ни по математика спечели 5 медала на Международната олимпиада във Великобритания

Отборът ни по математика спечели 5 медала на Международната олимпиада във Великобритания

В отборното класиране страната ни зае достойното 27-мо място в света и 11-то в Европа

Проучването подчертава, че постиженията на учениците зависят от няколко основни фактора. Сред тях са: семейната среда и възможностите за образование в семейството, училищната готовност преди първи клас, училищният климат и учебната среда, увереността на учениците във възможностите им по математика и природни науки. Най-силно влияние оказва семейната среда и образователните възможности, които тя предоставя.

Министър Галин Цоков изрази задоволство от представянето на българските ученици. "Днешните резултати са най-добрите по математика в сравнение с предишните две участия на страната ни през 2015 и 2019 г.", заяви той. България е на 14-то или 15-то място сред държавите, участвали в теста.

78% от учителите и родителите искат повече време за практика в учебните програми

78% от учителите и родителите искат повече време за практика в учебните програми

Над 87,6% са против задължителна матура по математика