Дистанционното обучение не може да замени традиционната класна стая. Това стана ясно от коментара на просветния министър Красимир Вълчев в образователната комисия в парламента.
То си има своите трудности и дефицити, смята министърът.
Този вид обучение обаче евентуално може да се провежда по време на грипни ваканции. Затова Вълчев иска то да се надгражда. Много повече трябва да се използват електронни ресурси, убеден е министърът.
Безплатни свободни електронни материали иска Вълчев. До края на десетилетието учебните материали за учениците трябва да са електронни, смята той. Да търси и изслушва информация, това иска министърът от учениците. Те трябва също така да извличат информация и да се буди интерес в тях към обучението.
В следващите години трябва да се използват електронни платформи, настоя просветният министър. Незаменима ще е остане пряката комуникация с учителите.
Красимир Вълчев ще търси микса между традиционното и електронното обучение.
Социалистът Иво Христов попита кога ще бъде спряно електронното обучение. Според него дигиталното обучение превръща децата в социални инвалиди. Пречи им да се учат да четат. Човекът е водещият елемент, а не машината, сподели Христов. Децата у нас са лишени от базови компетентности.
Министърът каза, че трябва да има дозирано обучение между дигиталното и традиционното обучение. Красимир Вълчев призна, че заради извънредната ситуация и електронното обучение психолозите най-вероятно ще отчетат увеличение на психологическите проблеми сред учениците.
Обучението в електронна среда не е самоцел, успокои министърът. Трябва да насърчаваме децата да четат книги, смята той. Децата трябва да пишат на кирилица, с букви ,а не с емотикони.