Според просветния министър Сергей Игнатов, за да се решат проблемите в средното образование е необходима такава промяна, която да даде на учениците усещане, че те могат да се справят с всяка материя, дори тя да е непозната за тях.
В студиото на БиТиВи образователният министър коментира промени, предвиждани в закона за средното образование.
Игнатов изтъкна, че един от основните проблеми е свързан с квалификацията на учителите.
Законът трябва да извърши нещо революционно, изтъкна Игнатов.
Той подчерта, че се подготвят промени в закона, чрез които детето да бъде поставено в центъра на образователния процес.
Друг важен проблем, който се решава с промените в закона е предучилищната подготовка на децата на 5 и 6-годишна възраст.
Според образователния министър 50% от учениците нямат способност да интерпретират това, което са прочели.
Най-засегнати по отношение на образованието са малцинствата, където има отпадане от учебния процес най-вече поради социални проблеми.
Българските ученици са пренатоварени и преинформирани, образованието поддържа високо теоретично ниво, допълни Игнатов.
Новият закон е съпроводен с разработването на нови учебни планове, нови образователни стандарти, като за стартирането на цялата тази процедура са необходими 3-4 години.
На въпрос, свързан с обявеното сливане на висши учебни заведения, министър Игнатов заяви, че тези мерки са необходими поради очакваното намаляване на броя на студентите през следващите години.
Това е причината да се прибегне към свързване на университетите и създаване на общи структури.
Ганчо
на 22.06.2010 в 19:48:02 #25За добрите студенти ,трябва да бъде организирано ,"Заем за образование"от някоя банка..Който се плаща постепенно след започване на работа.Тогава да правят планове за чужбина! Медицински сестри ,да бъдат приемани ,сещу контракт ,че след завършване ,ще работят поне 5 години в страната. Писането на учебници е стар номер .Всички "рабфаци " се надпреварваха да преписват . Ние сме учили с учебници от библиотеките .От нашите випуски ,излезоха ,най бележитите професори на Бг, На запад ,всеко семейство ,започва да спестява средства за образование,още от рождението на детето .Повечето студенти работят парт тиме . Моят баща не е имал кола.Не е жиивял охолен живот.Сега са кола,след кола! Имало е няколко универстета ,в голямите градове .от които излезоха най бележитите ни учени .Сега ,гамо в Обеля няма у-т. Кризата е световна ,и всеки ще трябва да я поеме . Не е Бойко Борисов скрил парите ,за които претендирате!
el Padre
на 18.03.2010 в 18:46:47 #24"Според образователния министър 50% от учениците нямат способност да интерпретират това, което са прочели." Ами като ги учат децата да зубрят на изуст и убиват всичко творческо у тях още от ранна детска възраст, накрая ще излизат едни прости бачкатори. Ще могат само да се подпишат на трудовия договор ако им направят такъв разбира се!
кофин
на 15.03.2010 в 11:21:26 #23Абе на тоя министър не му ли увря главата че със стари к..ви нов бардак не се прави.
Марат
на 13.03.2010 в 09:41:19 #22какъв ще е тоз революционен закон-сигурно децата ще останат неграмотни
mrKrastev
на 10.03.2010 в 14:58:28 #21ГОРКИЯТ
mrKrastev
на 10.03.2010 в 14:58:14 #20НЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕЕ ГОРМИЯТТ МИ ПЛЕМЕННИК
boris
на 10.03.2010 в 13:26:52 #19С "социалистите" просто не може да се спори, защото те разбират под понятието "социализъм" много неща и обстоятелства които практически нямат нищо общо с него. Ето например, кихано свързва "социализъма" с протекциониска политика, която е била характерна именно за днешните развити страни, само че през 18-ти век без тогава да са били социалистически. това дали я има или не тази политика зависи от външнополитическото влияние и независимостта която има една страна, а не от това каква е икономическата и организация. Или Ленин дето разбира под понятието "социализъм" ниската престъпност, спокойният живот и доброто медициско обслужване. Все неща които днес ги има в пълна степен в Обединените арабски емирства и то даже далеч повече отколкото в социалистическа България. Тогава какво? Аз да взема да проповядвам, че България трябва да е ислямска феодална монархия с кланово родовообщинно общество основано на шериата? Една страна може да има силна власт и от там силна полиция и ниска престъпност без никакво значение дали е социалистическа република, царство или джамахирия. може , разбира се и обратното. Разликата между соца и капитализма е единствено в това че при соца средствата за производство са концентрирани в ръщете на малко хора "политбюро" докато при капитализма те са разсъсредоточени в ръщете на хиляди собственици на фирми. И това прави капитализма по-стабилен строй, защото може да си кюти и при сто грешни неща, докато на социализма му е достатъчна една единствена грешна стъпка (справка Горбачов) за да рухне като кула от карти. А що се отнася до "културата при соца" и преди съм казвал, че аз поне не познавам нито един прост селски чалгаджия който да не прилича, като две капки вода с баща си.
Kihano6
на 10.03.2010 в 12:34:15 #18нов българин, e ти сега каквото правиш ли искаш бе? Това ли ти е мерака, да бачкаш за бемвето на дебеловратия си началник, дето не знае да се подпише! Едно време поне работехме за собствената си страна и каквото изработехме и както го изработехме така си го имахме. Сега хрантутим западняци до втръсване, от банките, през елетроразпределителните дружаства, мобилните оператори и т.н. всички мъкнат печалба в чужбина, а ние се чудим откъсе да вземем пари за образование и здравеопазаване. Това ли ти е идеала? Толкова ли са ти мили западняците! Да, при соца живота беше по-добър! Ако соца бе "недоносче" то капитализма е неоплодена яйцеклетка! Изтървахме питомото, за да гоним дивото и сега такива като теб измислят несъществуващи предимства на сегашното ни състояние само и само за да не признаят, че са били на грешната страна.
нов българин
на 10.03.2010 в 12:02:20 #17абе Ленин, кой ги учи на това децата? от всички социалистически благодетели, които си изредил забравяш да споменеш цената, която хората трябва да платят - не в парично изражение, ами в това да си продадт живота в името на една кауза, която не е тяхна и после - защо трябва да задължаваш онези, които не искат да живеят в социализма да останат? Щом е толкова хубаво за всички, те би трябвало сами да си останат в България. Лошото не е в липсата на престъпност, в развитието на културата и прочие - лошото е в това, че хората биват задължавани против собствената им воля да обичат, да харесват, да правят неща, които на тях не им харесват и не им се дава правото на отказ или да напуснат страната легално. Ето това е лошото. Всичко друго си е много хубаво, ама това е все едно да ти сервирам черен хайвер примесен с лайна. И после да те задължа да го ядеш, убеждавайки те, че черният хайвер е супер деликатес.
2+2
на 10.03.2010 в 12:00:16 #16За добро образование е нужна добра обща идея на това образование. В момента е някаква псевдо-възвишена, романтическа, в стил Германия 19 век и Освобождение от турско робство. Другото, което е нужно, е увеличаване на средствата. Чак след това следват още 3 неща - по-различна организация, въвеждане на ред чрез увеличаване на изпитите и смелост за даване на повече свобода за алтернативни методи за образование. На дежурните селянчета с претенции към евреите, да кажа, че 4-те най-силни периода в развитието на човешките идеи и образование в европейската цивилизация са директно свързани с евреи. 1 - налагането на Християнството - там мисля няма нужда да се коментира; 2 - Ренесанса - развитие на неоплатонизма, силно влияние на кабала върху повечето първи европейски хуманисти + парите от първите еврейски банки в Италия; 3 - просвещението - в Холандия и в САЩ отново имаме еврейски пари + немалко еврейски умове + разбира се пуританите и техният култ към образованието, дал начало на повечето известни учебни заведения в Америка; 4 - 20 век, тук изобилието на еврейски мислители + физици в квантовата физика и теорията на относителността + в генетиката - направления в науката, променили и променящи изцяло парадигмата на мисленето - е такова, че също е ясно, че пак "мръсните чифути" определят пътя на цялото човечество.
Чоко
на 10.03.2010 в 11:55:08 #15Това и Сендов го каза преди 30г ..
maxim
на 10.03.2010 в 11:25:54 #14ГЕРБ са експерти в това "да си дават усещане, че разбират от всяка материя, дори да е непозната за тях"... Защо да не научат децата на това ценно качество...
Kihano6
на 10.03.2010 в 11:25:13 #13Че то остана ли нещо за разваляне, че да правим революционни промени бе! През последните 20 години "реформа" стана синоним на разруха! Той игнатов като чете не разбира, камо ли за ученици ... Ужас! Като иска радикална реформа в образованието да спре телевизията!
rumen221s
на 10.03.2010 в 11:19:15 #12Приятели, - Едва ли някой ще дефинира проблема по-кратко и по-ясно...: ..."16. boris | 10.03.2010 11:08 ... - Когато фирмите започват да плащат първа заплата на човек със средно образование два пъти по -голяма от тази на изкопчийте, а на човек със висше образование четри пъти повече от колкото на първият, то проблемът с мотивацията на учениците ще отпадне от самосебе си. ..."
zearendil
на 10.03.2010 в 11:08:21 #11http://era.a-bg.net/25-fevruari-svobodnoto-obrazovanie/
boris
на 10.03.2010 в 11:08:07 #10когато фирмите започват да плащат първа заплата на човек със средно образование два пъти по -голяма от тази на изкопчийте, а на човек със висше образование четри пъти повече от колкото на първият, то проблемът с мотивацията на учениците ще отпадне от самосебеси.
panman
на 10.03.2010 в 10:31:11 #9"Той подчерта, че се подготвят промени в закона, чрез които детето да бъде поставено в центъра на образователния процес." ========================== Тези, както и доста други неща, казани в статията ги слушам вече 20 години в лоното на родното образование, а те са казани много преди това. Нищо революционно, освен революционната мегаломания на този човек. Като се сетя само кои са в политическия кабинет на МОМН и кои са му заместник-министри, лошо ми става, по-добре да няма революция, че жална му майка на това образование. Предишните я разкатаха, тоя урод и подчинените му ще я довършат.
alterin
на 10.03.2010 в 10:26:19 #8Трябва да се набляга повече на анализите, обмисляне на причинно-следствените връзки и цялостен поглед върху процесите и по-малко на зазубряне на сухи факти. Фактите трябва да служат на анализа за да могат и да се запомнят по-лесно. Така е и сега в по-добрите училища.
Gregory
на 10.03.2010 в 10:20:29 #7Разбира се че трябва да има промяна на някои соц остатъци, но защо разбихте напълно възрожденския стил на обучение... Бяхме търсени по света , като добре образована нация, сега не можем и да се подпишем без грешка или да гледаме премиъъър шииип, май като овче стадо звучи..
rumen221s
на 10.03.2010 в 10:17:29 #6Приятели, - Някой май беше казал...: - Образованието е твърде сложно нещо, за да се остави само в ръцете на професори...!!!