Карантинираните заради коклюш паралелки в училищата в страната са под 0,3 процента. Това съобщи служебният министър на образованието и науката Галин Цоков, цитиран от БТА. Статистиката обхваща цялата училищна система - от подготвителните групи в училищата до 12 клас.

Цоков участва във форум за представяне на първия по рода си глобален доклад на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР) за социално-емоционалните умения на 15-годишните ученици.

Бременните ще могат да се имунизират безплатно срещу коклюш

Бременните ще могат да се имунизират безплатно срещу коклюш

Чак след великденските празници обаче

Той заяви, че МОН работи много добре с Министерството на здравеопазването и двете ведомства съвместно са подготвили насоки за училищата, които ще бъдат разпространени от регионалните здравни инспекции (РЗИ), ако бъде обявена епидемия от коклюш. Галин Цоков каза още, че училищата работят в много добра координация със съответната здравна инспекция и с Министерството на образованието и науката.

Образователният министър е уверен, че предстоящата поредица от почивни дни от 1 до 6 май ще допринесе за намаляване на броя на болните от коклюш, както за спадане напрежението в обществото. По думите му родителите трябва да бъдат спокойни и учениците да се съсредоточат върху държавните зрелостни изпити и националното външно оценяване, които предстоят.

Десетки класове в няколко училища в София са карантинирани заради коклюш

Десетки класове в няколко училища в София са карантинирани заради коклюш

Чака се предписание от РЗИ, под 10 са засегнатите учебни заведения в столицата

От пресцентъра на МОН информират, че днес Цоков е провел среща с Андреас Шлайхер, директор на дирекцията за "Образование и умения" в Организацията за икономическо сътрудничество и развитие. По време на разговора Шлайкер е обявил, че българските иновативни училища могат да се включат в глобалната мрежа на иновативните образователни институции на ОИСР. Той уточнява, че те разполагат с библиотека на иновациите, които са изпробвани и е доказано, че работят. България може да се възползва от нея, за да подобри и разшири системата на иновативните училища. Освен това образователните институции от глобалната мрежа провеждат регулярни срещи за обменяна на опит и иновации.

Снимка 662760

Източник: МОН пресцентър

"Вече 6 години развиваме мрежа от иновативни училища в България. В момента те са 548 и между тях и останалите образователни институции тече активен обмен на добри практики. Създаваме и лаборатории за иновации", коментира Галин Цоков. Според него това спомага образователната система да се променя отгоре надолу.

Цоков и Шлайхер са обсъдили и идеите за новите учебни програми и дигитализацията в образованието у нас, както и изработването на стандарт за неговото качество. Андреас Шлайхер приветства решението в предстоящите изпити от националното външно оценяване (НВО) за 10 клас да се включат повече задачи с практическа насоченост. "Запознати сме с визията за учебните програми и тази за дигитализацията. Те са добра основа за последваща работа в тази посока", коментира той.

ОИСР подкрепя реформите в образованието ни, но иска още

ОИСР подкрепя реформите в образованието ни, но иска още

Андреас Шлайхер, директор на дирекцията за "Образование и умения", е на визита у нас

"Вече имаме визия за стандарт на качество в образованието и предстои да довършим неговото изработване. Работим в диалог с учителите и хората от системата", отбелязва Цоков. ОИСР има ресурс, с който може да подпомогне процеса. Трябва да има задълбочен диалог на национално ниво и в образователните среди по въпроса какво е добро образование и това да се трансформира в стандарт за качество, смята Андреас Шлайхер. Той препоръчва стандартът за качество да не бъде прекалено рестриктивен към образователните институции, тъй като това доказано блокира процеса по въвеждането му. По думите му това е изключително труден процес и дори някои от най-развитите държави в света все още не са успели да го въведат ефективно.