Още в първите си седмици като министър на образованието вицепремиерът Меглена Кунева настоя за повече пари за образование и наука.

"Ще държа за увеличаване на бюджета за образование", обяви Кунева пред депутатите от парламентарната комисия по образование и наука, където дойде заедно с екипа си, за да го представи през законотворците и да очертае приоритетите си като просветен министър.

Много нови и важни неща ще се случат", обеща министър Кунева на народните представители.

След като представи хората, с които ще работи, тя увери, че всички са един екип. „Очаквам от екипа да работи на много високи обороти", изтъкна образователният министър. Тя разкри, че вече им е заръчала да направят преглед на това, което е свършено дотук, както и да напишат кои мерки са най-спешни.

„Първите ни срещи бяха със социалните партньори, след това с всички регионални инспекторати по образование, след това с всички издатели, а после и с по-големите издатели", се отчете Кунева.

Тя обърна специално внимание на новия зам.-министър Деян Стаматов, досегашен директор на столичното 119-о училище. „Деян Стаматов тръгна с летящ старт в неговата област. Вече започнаха обсъжданията, имаме план, седмица по седмица, ден по ден", разказа още Кунева.

Просветният министър похвали депутатите за написването на Закона за училищното и предучилищното образование.

Този закон е безспорен успех както заради качеството му, така и защото много неща могат да се направят през и с този закон. Този закон няма лека съдба. Той се работи 10 години. Трябва да направим всичко възможно този закон да проработи", коментира Кунева.

Тя посочи още, че вече са се захванали и с държавните образователни стандарти.

По отношение на новите учебни планове, които станаха причина за оставката на бившия министър на образованието проф. Тодор Танев, Кунева припомни, че засега за утвърдени учебните планове за 1 и 5 клас и сега се обсъждат тези за 2, 6 и 8 клас.

"Ще обясняваме какво се случва във всяка програма, клас по клас", обеща Кунева и се зарече, че ще внесат спокойствие в системата и обществото.