Учители да участват в работните групи по анализ на нормативната уредба в средното образование. Това е предложил служебният министър на образованието и науката проф. Сашо Пенов по време на работна среща със Сдружението на директорите на математическите и природо-математическите гимназии.

Идеята е в работните групи да участват представители не само на МОН и на синдикатите, но и учители.

Според Пенов трябва да се прецени дали е необходимо да има десетки подзаконови актове и наредби, които затрудняват училищните дейности, и дали от друга страна има празноти. Министър Пенов подчерта, че е възложил на БАН оценка и анализ на резултатите от често променяните закони и наредби в образованието, за да се види как действат те, преди да се върви към промени. Изискване за такава оценка има и според Закона за нормативните актове, но не е изпълнявано.

Директорите на математическите и природо-математическите гимназии от цялата страна поставиха като основен проблем необходимостта от промяна в стандарта за издръжка на профилираните училища и паралелки. Теми на разговора бяха също проблем с липсата на учители по математика, физика, химия и биология, както и финансирането на транспорта на учениците.