Модели за справяне с насилието в училище са разработени от години, но те "отлежават" в Министерството на образованието и науката (МОН) без да бъдат приложени. Това стана ясно от разговор с психолога Иван Игов пред БНР.

Случаите на агресия в училище през последните месеци ескалират не само като брой, а и като начин на проявление, заяви Игов.

"Родители влизат в училище и се саморазправят с ученици и учители, ученици вече вадят оръжие и стрелят и то стрелят така, че да убиват. Всичко това ме тревожи, но сякаш не се учим от грешките си. Повтаряме едни и същи грешки. И ако това се случва в обществото, нормално е и подрастващите да ни подражават в това", обясни Игов.

Днес отбелязваме Деня на розовата тениска

Днес отбелязваме Деня на розовата тениска

Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училището

Докато готовите методики събират прах, от МОН харчат пари за справяне с тормоза в училище и празнуват деня на розовата тениска (идеята тръгва от Канада и е насочена срещу агресията в училище - б.р.).

Ученик изпрати баща си да раздава шамари в столично училище

Ученик изпрати баща си да раздава шамари в столично училище

Родителят "защитил" детето си

"Само по-миналата година се потрошиха над 10 милиона, за справяне с тормоза. Вместо да бъдат дадени на училищата да правят такива програми, се изнасяха лекции, организирани от някои хора от МОН с някои техни хора. Въпросът опира до едно абсолютно безхаберие и абсолютна липса на компетентност", смята Игов.

Бащата, набил две деца в Музикалното училище, остава в ареста

Бащата, набил две деца в Музикалното училище, остава в ареста

Мъжът бил психически болен и завършвал право

По думите на Иван Игов училището в България се е превърнало в мъчилище за много деца и на това трябва да се обърне много сериозно внимание.

Простреляното в столично училище момче е без опасност за живота

Простреляното в столично училище момче е без опасност за живота

Приключи операцията на 14-годишния в "Пирогов"

Изследване показало, че почти 27% от децата постоянно са обект на тормоз. "В същото време над 50% от децата ни не харесват училището. Други колеги доказаха преди няколко години, че повечето от половината първокласници през целия ден не стъпват в тоалетните, не защото са мръсни, а защото не са безопасни. Превърнахме училището в място, което е по-страшно от улицата", каза психологът.