Има много деца, които преждевременно са отпаднали от образователната система. Най-общата информация показва, че малко над 200 000 липсват, но една част от тях са трайно извън страната. Това каза министърът на образованието Красимир Вълчев в ефира на БТВ.
Учебната година започна спокойно, но пред системата има множество предизвикателства и задачи, каза Вълчев. Основната е всяко дете да бъде включено ефективно в образователната система като се започне още от детската градина.
Мобилните екипи са обходили до вчера около 50 000 адреса, каза Вълчев. По думите му част от тези деца не са в страната, друга част живеят на други адреси, трети вече са се записали към 15 септември. Вълчев каза, че до края на октомври ще има информация за всяко едно дете от тези 200 000.
Освен, че ще бъде записано дали то е включено в системата или е в чужбина, ще има и предписани мерки за тези деца, които са в България, уточни министърът.
Вълчев посочи, че 13-14% от учениците са преждевременно отпаднали от системата. Това е значително предизвикателство пред страната ни, каза Вълчев и добави, че сред приоритетите на правителството е да се направи така, че да се обхванат тези деца и да бъдат включени ефективно в образователната система.
Един мобилен екип е съставен от педагози, учители, представители на агенцията за социално подпомагане и др, уточни Вълчев. Първата им задача е да намерят родителите и да ги убедят да запишат децата си. Провеждат се и разговори и има и санкции, добави Вълчев.
"Обвързали сме посещаемостта със семейните помощи. Ще предложим заедно с Министерството на труда и социалната политика и други социални плащания да се обвържат с посещаемостта", заяви министърът на образованието.
Той добави, че ако едно дете не знае български в първи клас то започва да изостава. Вълчев посочи, че 18-24% са децата, чиито българският език не е майчин.
По отношение на агресията в училище, Вълчев смята, че това е един от проблемите на съвременното ни общество. По думите му този проблем не може да се реши с единични мерки.
"Надявам се от началното на идната календарна година да имаме повече психолози и педагогически съветници в училищата", добави Вълчев.
Най-важна е работата с учителите, подчерта още министърът. Трябва да се работи с детето и индивидуалната работа е ключът за справяне с агресивното поведение.
Липсват начални учители и такива по природни науки, заяви Вълчев.
Comon Sense
на 19.09.2017 в 12:49:58 #1Липсват, отпаднали, извън страната, необхванати ... ? това са различни категории говорещи за различни процеси в демографската и образователна области. Та за какво говорим тук?