След излизането на резултатите от изпитите в седми клас от синдикат "Образование" напомнят за основни свои предложения, за въвеждането на които в образователната сфера настояват от много време.

Ниските резултати от външното оценяване както в 7-ми клас, така и в 4-ти за синдиката не са неочаквани, а негативните резултати потвърждават трайната тенденция на влошаване на успеваемостта на учениците.

Опитът на експертите на МОН да намалят точките за тройка от минимум 18 на 16 точки, не променя днешната трагична картина.

Като цяло от синдиката обаче не са учудени от рекордния брой слаби оценки и смятат, че негативните тенденции ще продължат да се развиват и през следващите години, ако не се направят комплексни промени, както в

Налице е лоша мотивация на учениците в учебно-възпитателния процес, липса на партниране от страна на родителите и незадоволителна дисциплина по време на училищните занятия.

От синдиката напомнят совите предложения: компонент „Образование”, който да има влияние при формиране на бала за прием, балансиране на всички предмети при формиране на бала, а не извеждането на два елитни предмета, за да се спре тенденцията в 12 клас да не се ходи на училище и да се учи само по български и математика, намаляване на академизма и трудността на учебния материал.

Не на последно място от синдикат "Образование” настояват отпадането на външното оценяване след 4-ти клас, поради липса на обективност и значение за преминаване в следващия етап.

Синдикат „Образование“ настоява за повече съпричастност и чуваемост на предложенията, направени от учители и директори за подобряване на формата и мотивацията на учениците в учебния процес, фактор, който не може да бъде отделен от философията при цялостната реформа на образованието.