Учители от неформално обединение "Учители за безопасно образование" изразяват категоричното си несъгласие за връщането на учениците от 1 до 4 клас в училище след 4 януари. Това заявяват те в отворено писмо до медиите.

Считаме, че данните от тестовете към настоящия момент не дават реална представа за броя заразени. Възстановяването на присъствени занятия за 1-4 клас непосредствено след празниците, когато би имало огромен брой новозаразени, ще доведе до трета вълна от КОВИД-19 в България, подчертават учителите.

Те се опасяват още и от новия щам на вируса, който по думите им е с 70% по-заразен и засяга предимно деца и млади хора.

След 4 януари обсъждат връщането в клас на учениците от 1 до 4 клас

След 4 януари обсъждат връщането в клас на учениците от 1 до 4 клас

По думите на Красимир Вълчев може да се изключат определени теми от матурите за 7-ми и 12-ти клас

По данни на института "Роберт Кох" и д-р Велислава Петрова, епидемиолог в университета в Кеймбридж, в период на ваксинация учебните заведения трябва да останат затворени. Тяхното отваряне би довело до нова епидемична вълна, би могла да се появи нова мутация на вируса и по този начин се провали и ваксинацията на цялото население, поясняват от неформалното обединение.

Учителите припомнят, че на 2 декември ЕК публикува становището на ЕСDC, според която би трябвало да има период от минимум десет дни след празниците, за да се добие реална представа за епидемичната картина в страната.

Затова те настояват учебните занятия да не се възстановяват в присъствена форма от 04.01.2021 г., а да продължат в електронна среда.

Учители се обявиха против връщането на децата в  клас от 4 януари

Учители се обявиха против връщането на децата в клас от 4 януари

Според тях това би довело до по-обширно разпространение на вируса

Научни данни от най-престижните медицински проучвания, както и на Lancet, доказаха, че децата са решаващ фактор при разпространение на заразата. Затварянето на учебните заведения води до процентно намаление на репродуктивното число R между 38-54 %. Установено е и значително увеличение на стойността при повторното им отваряне, отбелязват още учителите в позицията си.

Те са категорични, че в тази ситуация електронното обучение е единствената разумна алтернатива и то трябва да продължи.