Министърът на образованието Красимир Вълчев е уверен, че не Министерството, а иновативните училища и креативните учители ще променят образователната система. Това стана ясно на Националния форум за иновации в образованието, който ще се проведе днес в София Тех парк.
Днешното образование очевидно не може да бъде производствена система, коментира той по отношение сравнението на системата с икономическите отрасли.
Системата ще се променя и развива откъм образователните институции, а не обратно. Обърнатата пирамида на развитие залага на директорите и учителите.
Иновативни да бъдат всички училища, а не само тези, които са одобрени по проект, призова Вълчев и обясни, че училището на бъдещето трябва да изследва, да възпитава и да провокира креативност, а учениците не трябва да бъдат само ползватели.
Иновациите имат нужда от допълнително финансиране, но всички училища и детски градини трябва да бъдат подкрепени финансово.
На подзаконово ниво бихме могли да създадем повече нормативни предпоставки, създаване на нови интегрирани предмети и нови методи на обучение, изтъкна Вълчев, след като подчерта ролята на Закона за предучилищното и училищното образование в сферата на дигитализацията и развитието на иновациите в образованието.
Проблемите и предизвикателствата пред всяко едно училище, конкретни мерки и добри практики бяха сред акцентите в националната конференция. На нея присъстваха партньори, директори и учители. Презентации от иновативни училища в цялата страна показаха пътя на иновативното развитие в образователната система.
House MD
на 03.12.2018 в 15:40:05 #2Наде, какво е "иновативност" и какво е "креативност"? От друга страна, ако и да съм имал оказията да вляза в релации с други мадмуазели, то животът ми без статиите на Надето е една нула.
Comon Sense
на 03.12.2018 в 14:09:58 #1Промените трябва да започнат от МИНИСТЕРСТВОТО – Ново Министерство с нови хора, защото вече 30 години безмислени и вредни реформи доведоха българското образование до такова ниско ниво, че по-надолу не знам дали може да отиде. Защото добра образователна система започва с добри учебни програми, добри учебници, стандарти и изисквания за квалификацията на учителите, за условията в училищата, за поведенито на учениците.... Училищата само прилагат и изпълняват стратегията и министерските разпоредби. Сега министерството - засипва училищата с учебници боклук, с програми които държат нашите деца до 19 -20 госишна възраст в гимназиите и не са гъвкави (да позволяващи децата да развиват умения и знания в областите в които имат дарба и се интерисуват от); - стимулира търпимост към учители с ниски качества, просто защото професията е непривлекателна - най-вече поради ниското заплащане; - не осигурява средства дори за належащи ремонти, камо ли за съвременни лаборатории, които биха издигнали образованието на друго ниво; ... списъка е много, много дълъг. В министерството май няма много, може би никакви хора с предишен преподавателски опит (ако има, то те са били учители преди 30 години - при друга система) - те дори и не влизат в училищата - ей тъй на за няколко часа да наблюдават, да усетят какво става там. Ами да започнат с това ......