Министърът на образованието Красимир Вълчев е уверен, че не Министерството, а иновативните училища и креативните учители ще променят образователната система. Това стана ясно на Националния форум за иновации в образованието, който ще се проведе днес в София Тех парк.

Днешното образование очевидно не може да бъде производствена система, коментира той по отношение сравнението на системата с икономическите отрасли.

Системата ще се променя и развива откъм образователните институции, а не обратно. Обърнатата пирамида на развитие залага на директорите и учителите.

Иновативни да бъдат всички училища, а не само тези, които са одобрени по проект, призова Вълчев и обясни, че училището на бъдещето трябва да изследва, да възпитава и да провокира креативност, а учениците не трябва да бъдат само ползватели.

Пътят към благосъстояние е образованието, убеден Дончев

Пътят към благосъстояние е образованието, убеден Дончев

Това трябва да е нашата цел, подчерта вицепремиерът

Иновациите имат нужда от допълнително финансиране, но всички училища и детски градини трябва да бъдат подкрепени финансово.

На подзаконово ниво бихме могли да създадем повече нормативни предпоставки, създаване на нови интегрирани предмети и нови методи на обучение, изтъкна Вълчев, след като подчерта ролята на Закона за предучилищното и училищното образование в сферата на дигитализацията и развитието на иновациите в образованието.

МОН стимулира възпитателната роля на училището

МОН стимулира възпитателната роля на училището

Според Вълчев това се постига чрез взаимодействие между ученици и училище

Проблемите и предизвикателствата пред всяко едно училище, конкретни мерки и добри практики бяха сред акцентите в националната конференция. На нея присъстваха партньори, директори и учители. Презентации от иновативни училища в цялата страна показаха пътя на иновативното развитие в образователната система.