![](http://images.ibox.bg/2007/02/01/19695/220x250.jpg)
С пълно единодушие членовете на комисията приеха предложението на просветния министър Вълчев висшите училища - частни и държавна, да не бъдат облагани с данък-печалба за дейности, свързани с подготовката на кадри за висшите училища.
Парламентарната комисия по образование и наука, председателствана от Лютви Местан, прие всички 32 параграфа, свързани с предложенията за изменение и допълнение на Закона за висшето образование.
На днешното извънредно заседание на парламентарната комисия присъства министърът на образованието Даниел Вълчев с екип експерти от министерството.
Освен него присъстваха представители на студентските съвети на СУ „СВ. Климент Охридски" и на УНСС.
Припомняме, обсъждането на предложенията за изменение и допълнение на закона за висшето образование започна вчера.
Оживени дискусии се развиха около параграф номер 3, свързан с предложението на Лютви Местан и народният представител Веселин Методиев Министерският съвет да определя държавната субсидия за студентите и броя на докторантите всяка година най-късно до 30 април.
Местан уточни, че броят на студентите спрямо населението в страната не е толкова висок, колкото се смята.
Друг параграф, станал предмет на оживени дискусии, бяха параграф номер 4, свързан с разграничаването на т.нар. специалист-бакалавър от академичен бакалавър.
Предложението бе внесено от народния представител Татяна Калканова.
Бе уточнено, че при академичния бакалавър периодът на обучение е три години, което се равнява на 180 образователни кредита, а при бакалавъра-специалист е 4 години - съответно с по-голям брой образователни кредити.
Предмет на оживени дискусии стана и параграф 16, свързан с корекция на съществуващата практика в българските висши училище преподавателите да представят конспекта за семестъра в края, а не в началото на годината, както е в европейските висши училища.
Даниел Вълчев уточни, че в България в много от висшите училища студентът не знае какво ще изучава през следващата годината, докато в европейските ВУЗ-ове това съвсем не е така.
Дискусии предизвика и параграфът, който урежда положението при което висши училища, които не са получили акредитация първия път да могат да обучават студенти до повторния им опит за акредитация, но без държавна субсидия.
Парламентарната комисия по образование гласува и прие възможността държави-членки на ЕС да могат да откриват филиали и центрове на територията на Република България, според условията и реда, определен от закона.